برگزاری ۵ نمایشگاه عکس دفاع مقدس در گیلان تا پایان سال
کد خبر: 3813898
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

برگزاری ۵ نمایشگاه عکس دفاع مقدس در گیلان تا پایان سال

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری ۵ نمایشگاه عکس دفاع مقدس تا پایان سال در استان خبر داد و افزود: باید صحنه‌های کمتر دیده شده از حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس را برای مخاطبان به ویژه نسل جوان به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایکنا از گیلان، به‌مناسبت فرارسیدن یوم‌الله سوم خرداد نمایشگاه عکس «خرمشهر» امروز،‌ اول خردادماه در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت افتتاح شد.

عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در حاشیه مراسم افتتاحیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خالقان حماسه بزرگ فتح خرمشهر، اظهار کرد:‌ بنا به فرموده امام راحل فتح خرمشهر به مثابه یک معجزه الهی بود.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 37 سال از حماسه غرورآفرین آزادسازی خرمشهر هنوز بسیاری از زوایای این کار بزرگ روشن نشده است، افزود:‌ اگرچه هشت‌سال دفاع مقدس پرافتخارترین مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی می‌باشد، اما به راستی سالروز فتح خرمشهر نماد مقاومت، ایثار و پیروزی است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به برجستگی خاص حماسه سوم خرداد در کتاب زرین دفاع مقدس، یادآور شد:‌ برگزاری نمایشگاه عکس «خرمشهر» شامل تصاویری است که توسط عکاسان در روزهای حماسه و ایثار و شهادت ثبت شده و به ما متذکر می‌شود که باید نسبت به بازشناسی این واقعه بزرگ اهتمام بیشتری داشته باشیم و از لحظان ناب هشت‌سال دفاع مقدس برای آینده کشور و نظام الهام بگیریم.

پاکاری از برگزاری پنج نمایشگاه عکس دفاع مقدس تا پایان سال در استان خبر داد و عنوان کرد:‌ باید صحنه‌های کمتر دیده شده از حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس را برای مخاطبان به ویژه نسل جوان به نمایش بگذاریم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال دهیم.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز، عنوان کرد: سوم خرداد نماد فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان اسلام و یادآور رشادت‌های دلیرمردان و استقامت و پایداری ملت ایران است.

وی با بیان اینکه صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس، ایثار رزمندگان و انتقال دستاوردهای آن حماسه‌های بزرگ یک وظیفه همگانی است، افزود: عکس‌ خود یک رسانه است و امروز رسانه و ارتباطات حرف اول را در دنیا می‌زند.

انتهای پیام

captcha