برپایی سفره افطاری ساده؛ تمرینی برای ترویج سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3813900
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

برپایی سفره افطاری ساده؛ تمرینی برای ترویج سبک زندگی اسلامی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف البرز برپایی سفره افطاری ساده را تمرینی برای ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: این نوع افطاری برجسته کردن روح ساده‌زیستی در معارف اسلامی و تناول غذای همراه با معنویت است.

برپایی سفره افطاری ساده؛ تمرینی برای ترویج سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: یکی از سنت‌های پسندیده در ماه مبارک رمضان برپایی سفره‌های ساده افطاری در امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی افزود: این نوع افطاری دادن و رهگذران و روزه‌داران را پای سفره افطار نشاندن، برجسته کردن روح ساده زیستی در معارف اسلامی و تناول غذای همراه با معنویت است.
مدیرکل اوقاف البرز بیان کرد: سفره‌ای که با کمک خیران و به مدد روح از خودگذشتگی و خیرات و مبرات آنان و در گمنامی برپا می‌شود، سفره ساده‌ایست که هدفش نه تنها خوردن و آشامیدن بلکه نشان دادن اهمیت مهمان شدن در ماه مهمانی خدا، پای سفره سادگی است.
صالحی‌ حکمت افطاری دادن را نوعی احسان خواند و خاطرنشان کرد: نبود تشریفات و چشم و هم‌ چشمی‌ از ویژگی‌های افطاری‌های ساده است و افراد بیشتری را مهمان ضیافت الهی در ماه رمضان می‌کند.
وی لذت اطعام دادن، تلاش دست جمعی و کارگروهی، مسئولیت‌پذیری، ایثار و گذشت، توجه به ارزش سادگی و ترویج سبک زندگی اسلامی را از برکات ضیافت‌های افطاری ساده برشمرد و گفت: بقعات امامزادگان طاهر(ع) مهرشهر کرج، حیدر(ع) کلاک، حسن(ع) کرج، محمد(ع) و سکینه خاتون(س) حصارک کرج، زیدالرحمان‌(ع) اشتهارد، عبدالله‌(ع) محمدشهر، ام کبری(س) و ام صغری(س) اشتهارد، یحیی(ع) دوزعنبر ساوجبلاغ، محمد(ع) روستای دنگیزک و جعفر(ع) هشتگرد در ماه مبارک رمضان با برپایی سفره‌های افطاری ساده میزبان روزه‌داران هستند.
مدیرکل اوقاف البرز در پایان به برگزاری سفره افطاری ساده همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: در این روز پنج هزار روزه‌دار مهمان سفره های ساده افطارری در امامزادگان البرز شدند.
انتهای پیام

captcha