برگزاری 11 رویداد فرهنگی – هنری ملی و بین‌المللی در اردبیل
کد خبر: 3813933
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

برگزاری 11 رویداد فرهنگی – هنری ملی و بین‌المللی در اردبیل

گروه فرهنگی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ما سال گذشته 11 رویداد فرهنگی – هنری را به صورت ملی و بین‌المللی در اردبیل برگزار کردیم که امسال نیز همین رویدادها تکرار خواهد شد.

برگزاری 11 رویداد فرهنگی – هنری ملی و بین‌المللی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، روز گذشته 31اردیبهشت ماه در پاسخ به سوال خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت شفاف در حوزه کاغذ اطلاع‌رسانی می‌کند به طوری که قرار است در روزهای آینده با ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک شاهد تزریق آن به بازار و اهالی فرهنگ و رسانه باشیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید اصحاب رسانه و صاحبان نشریات در استان نگران تامین کاغذ باشند چرا که ما طی جلساتی که با سازمان صمت استان اردبیل داشتیم پیگیر ورود کاغذ به انبارهای استان و تخصیص آن به صاحبان نشریات و چاپخانه‌داران هستیم و هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هنوز کاغذ وارد انبارها نشده و کمیسیون توزیع و سیاست‌گذاری ما آماده اقدام برای توزیع کاغذ بعد از ورود به انبار است، اضافه کرد: ما با جمع‌بندی اعلام نیاز نشریات، چاپخانه‌داران و انتشاردهندگان کتب کاغذ مورد نیاز استان را از وزارتخانه دریافت خواهیم کرد و امیدواریم در روزهای آینده دغدغه فعالان این عرصه برطرف شود.

اسحاقی در مورد برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در استان در سطح ملی و بین‌المللی بیان کرد: به غیر از سازمان سینمایی ما با هیچ معاونت دیگر وزارت ارشاد اعم از معاونت هنری، فرهنگی، مطبوعات و قرآن و عترت موافقتنامه‌‌ای را مبادله نکردیم و در این زمینه در ماه‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه سینمایی با مبادله موافقتنامه قرار است دو فیلم بلند، 10 فیلم مستند و 30 فیلم کوتاه در استان اردبیل در سالجاری تولید شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از راه‌اندازی دفتر سینما جوان در پارس‌آباد و راه‌اندازی پاتوق فعالان سینمایی در استان خبر داد و گفت: سینما سیار علاوه بر شهرهای شمالی استان در بخش مرکزی شامل نیر، سرعین، نمین و کوثر نیز راه‌اندازی خواهد شد.

اسحاقی در مورد پروژه فیلم سینمایی شاه اسماعیل صفوی نیز گفت: با بنیاد سینمایی فارابی به توافق اولیه رسیدیم تا با انتخاب کارگردان و تهیه مجرب تولید این فیلم سینمایی آغاز شود به طوری که ما فیلنامه اولیه را نیز در اختیار بنیاد سینمای فارابی قرار دادیم تا یک فیلنامه‌نویس مشهور کشور در این زمینه اظهارنظر کند.

وی از تولید دو کلیپ شاه اسماعیل و باباخان با تصویرسازی مناسب در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما سال گذشته 11 رویداد فرهنگی – هنری را به صورت ملی و بین‌المللی در اردبیل برگزار کردیم که امسال نیز همین رویدادها تکرار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان بیان کرد: بنده به علم و تخصص و میدان دادن به نسل جوان اعتقاد راسخ دارم و امیدوارم در سالجاری در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در این حوزه اتفاقات مبارکی را شاهد باشیم.

در پایان این جلسه از پوستر سلسله گفتگوهای فرهنگ، هنر و رسانه استان اردبیل رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha