عملیات فتح‌المبین؛ کلید فتح خرمشهر/ رسانه وقایع دفاع مقدس را به گوش جهانیان برساند
کد خبر: 3813953
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

عملیات فتح‌المبین؛ کلید فتح خرمشهر/ رسانه وقایع دفاع مقدس را به گوش جهانیان برساند

گروه فرهنگی ـ یک رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: کلید فتح خرمشهر، عملیات فتح‌المبین بود، چراکه در این عملیات امکانات بسیاری نصیب ایران شد که توانست در عملیات بعدی خود که همان بیت‌المقدس بود نهایت استفاده را ببرد.

عملیات فتح المبین؛ کلید فتح خرمشهر/ رسانه وقایع دفاع مقدس را به گوش جهانیان برساندبه گزارش ایکنا از همدان، اصغر بابایی، رزمنده دفاع مقدس و هم‌رزم شهید محمود شهبازی، چهارشنبه یکم خرداد در نشست تخصصی رسانه٬ دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد:خبرنگاری کار انبیا است.
وی بابیان اینکه این ملت 40 سال پیش انقلاب کرده و مستکبرین را از کشور بیرون راندند، افزود: باوجود جنگ تحمیلی ایران با کشوری که توسط 54 کشور دنیا حمایت می‌شد، همچنان دشمنی‌ها با ایجاد کودتا، جنگ معاندین در کردستان، جنگ نرم و ... علیه ایران ادامه داشته و دارد.
این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: ایران در زمان جنگ همواره با کمترین امکانات هدف خود را برای مقابله با دشمن جذب کرد، در این میان با انجام عملیات مختلف درنهایت در برابر دشمن ایستادگی کرد.
بابایی ادامه داد: کلید فتح خرمشهر، عملیات فتح‌المبین بود، چراکه در این عملیات امکانات بسیاری نصیب ایران شد که توانست در عملیات بعدی خود که همان بیت‌المقدس بود نهایت استفاده را ببرد.
وی با اشاره به اینکه هنگام آغاز عملیات فتح خرمشهر هیچ‌گاه صدای ما به گوش جهانیان نرسید، گفت: آنچه باعث پیروزی رزمندگان در جنگ و عملیات بیت‌المقدس شد ایمان، همت و توان آن‌ها بود که اکنون نیز اگر مردان ما به این ابزار مسلح باشند در برابر آمریکا می‌ایستند.
بابایی یادآور شد: عملیات بیت‌المقدس در قالب 110 گردان و کارشناسی 20 شبانه‌روزی توسط فرماندهان و رزمندگان، در 4 مرحله انجام گرفت، با انجام مرحله اول و موفقیت رزمندگان، صدای سازمان ملل و 5 کشور غیر متحد برای آتش‌بس به صدا درآمد.

19 هزار اسیر عراقی در عملیات بیت المقدس قدرت ایران را به جهانیان نشان داد
این هم‌رزم شهید شهبازی با اشاره به اینکه اگر آن زمان ایران به آتش‌بس، تن می‌داد، هم‌اکنون نیز همانند کشور لبنان در جنگ بود، گفت: توان بالای مردم، اطاعت از رهبری در مقابله با 56 کشور دنیا، همگان را در بهت فروبرده بود.
وی عنوان کرد: با ادامه عملیات و مقاومت رزمندگان، ملت غیور ایران در این عملیات به پیروزی رسید و خرمشهر را فتح نمود اما آن زمان همچنان 2 هزار و 800 کیلومتر از خاک کشور در دست دشمن بود.
بابایی ابراز کرد: در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر ایران 19 هزار اسیر عراقی گرفت و با این جنگ قدرت خود را به جهانیان نشان داد، با امضای قطعنامه صلح بین دو کشور ایجاد شد اما پس از آن به دلیل اشرافی‌گری برخی لیبرال‌ها به عقب بازگشتیم.
این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: این بازگشت برای انقلاب نبود چراکه انقلاب در حال ادامه مسیر خود بود آنچه به عقب بازگشت برخی از مسئولین نظام بودند لذا رسالت اصحاب رسانه، رسالت انبیا و شهدا است.
وی بابیان اینکه شهید محمود شهبازی در دوم خرداد سال 61 در کنار نهر خین به شهادت رسید، گفت: 230 هزار شهید دفاع مقدس هیچ یک نظام اسلامی را برای خود نخواستند بلکه هدف آن‌ها جلب رضایت خداوند بود بنابراین باید این مهم به گوش جهانیان برسد.
انتهای پیام

captcha