امروز جمهوری اسلامی چشم امید بسیاری از مردم جهان است
کد خبر: 3813982
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

امروز جمهوری اسلامی چشم امید بسیاری از مردم جهان است

گروه اجتماعی - آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در جنگ تحمیلی بیش از 40 کشور دنیا مقابل ایران ایستاده بودند، گفت:‌ آمریکا نمی‌خواست ایران چهل سالگی انقلابش را جشن بگیرد، اما امروز جمهوری اسلامی چشم امید بسیاری از مردم جهان است.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدرضا احمدی، آزاده گیلانی دوران دفاع مقدس امروز، اول خردادماه در همایش بزرگداشت فتح خرمشهر که همراه با روایتگری و تجلیل از رزمندگان عملیات «الی‌بیت‌المقدس» در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار شد، عظمت حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در دفاع مقدس را غیر قابل توصیف دانست و اظهار کرد:‌ خرمشهر یکی از بزرگترین عملیات‌هایی بود که سرنوشت جنگ را در دنیای دیپلماسی مشخص کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان از دل مردم برای دفاع از خاک کشور و حریم نظام برخاسته بودند، تصریح کرد:‌ فتح خرمشهر عزت و اقتدار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان داد. امروز بعد از گذشت بیش از 37 سال از حماسه سوم خرداد هنوز یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان گرامی داشته می‌شود که نشان‌دهنده عشق و ارادت ما به فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدرس دانشگاه ایثار و فداکاری شهدا را موجب زبانزد بودن اقتدار کشور و نظام در دنیا دانست و گفت:‌ اندیشمندان و متخصصین نظامی دنیا جنگ تحمیلی را به دو مقطع قبل از سوم خرداد و بعد از سوم خرداد تقسیم می‌کنند. این در حالی است که دشمن با تمام قوا وارد میدان شده بود و ملت ایران با دستان خالی 36 روز در خرمشهر مقاومت کردند.

آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به اهمیت خرمشهر برای دشمن بعثی، خاطرنشان کرد:‌ یکی از فرماندهان پنتاگون بر حفظ خرمشهر توسط عراق تاکید کرده بود، زیرا تصرف خرمشهر و سپس اهواز جنگ را به نفع صدام تمام می‌کرد، اما رزمندگان اسلام از گوشه و کنار این مرز و بوم به فریاد خرمشهر رسیدند و این شهر را آزاد کردند.

وی با بیان اینکه همان روحیه فتح خرمشهر امروز در نیروهای جبهه مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه وجود دارد، گفت: رسانه‌های معاصر جنایت‌های داعشی‌ها در عراق و سوریه را انعکاس می‌دهند، اما در دوران جنگ تحمیلی جنایات بعثی‌ها بازگو نمی‌شد.

احمدی شهدای مدافع حرم را ادامه‌دهنده راه شهدای دفاع مقدس بعد از چند دهه دانست و اضافه کرد:‌ مدافعان حرم به تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت از حریم اسلام و حیثیت انقلاب دفاع کردند و لذا آمریکا نمی‌تواند این ویژگی و روحیه ما را بپذیرد.

مدرس دانشگاه عملیات آزادسازی خرمشهر را یکی از عملیات‌های بزرگ نظامی دانست و اظهار کرد:‌ بعد از این عملیات تنها 19 هزار اسیر جنگی گرفتیم. صدام 80 هزار نفر را در خرمشهر مستقر کرده بود تا این شهر را از دست ندهد و این نیروها مانند یک دژ محکم بودند، اما بنا به فرموده امام «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و دشمن فکر نمی‌کرد شکست بخورد.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی بیش از 40 کشور دنیا مقابل ایران ایستاده بودند، گفت:‌ آمریکا از همان ابتدا با انقلاب اسلامی مشکل داشت و نمی‌خواست ایران جشن چهل سالگی انقلابش را جشن بگیرد، اما امروز جمهوری اسلامی چشم امید بسیاری از مردم جهان است و لذا وظیفه داریم این نظام را جفظ کنیم.

احمدی منویات مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی را راهگشای مشکلات فعلی کشور دانست و یادآور شد:‌ اگر می‌خواهیم قدرتمند باشیم نباید چشم امید به بیگانگان داشته باشیم. مردم ما و نهضت ما حسینی است و جوانان این مرز و بوم تا پای جان به عهد خود با امام و شهدا وفادار خواند ماند.

انتهای پیام

captcha