60 عنوان کتاب در کردستان منتشر شد
کد خبر: 3814025
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰

60 عنوان کتاب در کردستان منتشر شد

گروه فرهنگی- کارشناس مسئول امور کتاب و کتابخانه‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ٦٠ عنوان کتاب به زبان های کُردی و فارسی در این استان طی ٢ ماهه امسال منتشر شد.

شب‌بو بخشا، کارشناس مسئول امور کتاب و کتابخانه‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از ٦٠ کتابی که در فروردین و اردیبهشت امسال منتشر شده ١٥ عنوان آن کتاب‌های کُردی است.
وی با اشاره به اینکه کتاب‌هایی که در این مدت به زبان کُردی منتشر شده برای نخستین بار است که چاپ شدند، افزود: سال گذشته نیز ٢٩٨ عنوان کتاب در این استان منتشر شد که ١٣٠ مورد آن به زبان کُردی تالیف شده است.
بخشا بیان کرد: تعداد عنوان کتاب های منتشر شده طی سال گذشته در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال ٩٦، ٢٠ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه سومین اثر کُردی سراج بناگر و دومین رمان این نویسنده به زبان کردی در این ماه روانه بازار شد، افزود: از این نویسندە نامدار سنندجی یک مجموعە شعر و هفت مجموعە داستان کوتاە تاکنون بە زبان فارسی منتشر شدە است.
یادآور می‌شود؛ اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در طول سال به بیش از ١٠٠ مکان فرهنگی و هنری، ادارات تابعه ارشاد اسلامی، مدارس، روستاها، کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کتاب اهدا می‌کند.
انتهای پیام

captcha