شاخص‌های «طلبه انقلابی» کتاب شد
کد خبر: 3814078
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

شاخص‌های «طلبه انقلابی» کتاب شد

گروه ادب ــ جایگاه‌شناسی توصیفی - تحلیلی «طلبه انقلابی» به همت انتشارات شهید کاظمی در قالب کتابی منتشر شد.

شاخص‌های «طلبه انقلابی» کتاب شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر شهید کاظمی؛ انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دغدغه‌های جدی و راهبردی همه دلسوزان و علاقه‌مندان نهضت اسلامی از جمله مقام معظم رهبری است که در سال‌های اخیر در دیدار با گروه‌ها و بخش‌های گوناگون نمود برجسته‌ای یافته است.

ایشان در ۲۵ اسفند ۹۴ ابتدا دو دیدگاه را درباره مسائل حوزه مطرح کردند: یک نگاه به مسائل عمومی حوزه؛ مانند علم، تربیت علمی، تحقیق، اخلاق، مسائل مدیریتی، مسائل سازمانی، کتاب‌های درسی، چگونگی درس خواندن و ... که البته در آن جلسه مد نظر ایشان نبود. نگاه دیگر، وضعیت رشد و بلوغ تفکر انقلابی و تداوم روحیه و منش انقلابی در حوزه که بسیار حائز اهمیت است و اگر مقوله قبلی مهم‌تر نباشد، به همان اندازه وزانت و اهمیت دارد.

ورود به عالم طلبگی، پیوستن به جرگه عالمان دین و حرکت در مسیر نهضت توحیدگستری انبیا و اوصیا، همواره مسئولیت آفرین و دشوار بوده است، اما ویژگی‌های عصر خمینی و تأثیرات عمیق نهضت اسلامی بر جهان معاصر و ظرفیت‌های پدید آمده بسیار گسترده ناشی از آن برای تحقیق هر چه بیشتر اهداف اسلامی، باعث شده تا مسئولیت‌های بسیار بیشتر، خطیرتر و مشکل‌تری متوجه حوزه‌های علمیه، طلاب و عالمان شود که تنها در صورت انقلابی بودن حوزه و طلبه قابل تحقق هستند.

در باب «حوزه انقلابی» کمابیش گفتگو شده و می‌شود، اما درباره «طلبه انقلابی» کمتر بحث شده با آنکه نیاز‌های طلاب بدان بسی بیشتر است. بدین جهت، در این نوشتار به ترسیم سیمای طلبه انقلابی، ضرورت انقلابی بودن طلبه، ویژگی‌های طلبه انقلابی در ساحت بینشی و انگیزشی و رفتاری، راه‌های رسیدن به آن‌ها و نیز آسیب‌ها و شبهات متوجه طلاب انقلابی پرداخته می‌شود.

کتاب «طلبه انقلابی» در قطع رقعی و به کوشش سعید هلالیان و با قیمت پشت جلد ۲۵ هزار تومان، به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «طلبه انقلابی» می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir با ۲۰ درصد تخفیف تهیه و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام

captcha