مردم گیلان مدافعان نامدار تشیع هستند
کد خبر: 3814100
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

مردم گیلان مدافعان نامدار تشیع هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان مردم گیلان را مدافعان نامدار تشیع دانست و گفت: مردم گیلان نیز با آغوش باز امامزادگان را می‌پذیرفتند و با امکانات محدود خود از آنان حمایت می‌کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی،‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان روز گذشته،‌ اول خردادماه در آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات ورزشی شوراهای فرهنگی روستاهای شرق گیلان، مردم گیلان را مدافعان نامدار تشیع دانست و یادآور شد: گیلانیان از گذشته‌های دور حامی امامزادگان بودند.

وی افزود:‌ امامزادگان برای در امان ماندن از جور و ظلم حاکمان وقت به جنگل‌های استان گیلان پناه می‌آوردند و مردم گیلان نیز با آغوش باز آنان را می‌پذیرفتند و با امکانات محدود خود از این امامزادگان حمایت می‌کردند.

این کارشناس دینی اعتقادات مذهبی مردم گیلان را ریشه‌دار دانست و خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این دوره از مسابقات، گفت: سلامتی بدن یک نیاز ضروری است که باید به آن توجه کرد، اما مهم‌تر از سلامت جسم، سلامت روح و طهارت قلب است که این کار با تهذیب نفس و عمل به فرامین الهی و پیروی نکردن از هواهای نفسانی حاصل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد: یکی دیگر از ملزومات سربازی امام زمان(عج) توجه به دانش و علم‌آموزی است و لذا دانش‌آموزان در کنار تهذیب نفس و کسب سلامت جسم باید نباید از کسب علوم و معارف روز غافل شود.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را پرچمدار حکومت جهانی بقیه‌الله دانست و تصریح کرد: همه ما باید زمینه‌ساز حضور حضرت ولی ‌عصر(عج) باشیم و این مهم مستلزم تلاش برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و وفاداری به آرمان‌های امام راحل و شهداست.

انتهای پیام

captcha