تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن در انگلیس + عکس
کد خبر: 3814106
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن در انگلیس + عکس

گروه بین‌الملل ـ برترین‌های بیست ویکمین مسابقات سراسری قرآن انگلیس طی مراسمی در مرکز اسلامی این کشور در لندن تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از لندن؛ در پانزدهمین روز از ماه رمضان 1440 برابر با سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و در روز سه‌شنبه 31 اردیبهشت ماه ـ 21 می 2019 مرکز اسلامی انگلیس در  فضایی معنوی مراسم اختتامیه بیست ویکمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم این کشور را برگزار و جوایز برگزیدگان این مسابقات را به آنان اهدا کرد.

در این مراسم که با حضور جمع زیادی از مسلمانان و شرکت‌کنندگان در  مسابقات قرآن برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلی شمالی، نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی انگلیس، لوح یادبود و جوایز 33 نفر از برگزیدگان را در دو بخش آقایان و بانوان و در گروه‌های سنی مختلف به آنان اهدا کرد.

در بیست ویکمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در انگلیس 99 نفر از قاریان، حافظان و پژوهشگران مفاهیم قرآنی از شهرهای لندن، لستر، لوتن و نیوکاسل در رشته‌های مخلتف و در دو گروه سنی مشارکت داشتند.

در این دوره از مسابقات در بخش بانوان در رشته‌های حفظ و قرائت و در هر دو گروه سنی زیر و بالای 15 سال 33 نفر و در رشته مفاهیم 22 نفر شرکت کردند. در بخش آقایان نیز 44 نفر در رشته‌های قرائت، تحقیق و قرائت، ترتیل و حفظ یک جزء، 2 جزء ، 4 جزء و 14 جزء به رقابت پرداختند و فضایی آکنده از معنویت را در ماه نزول قرآن متجلی ساختند.

در این مراسم که قبل از اذان مغرب و عشا برگزار  شد، حجت الاسلام والمسلمین شمالی پس از اهدای جوایز برگزیدگان قرآنی، ضمن تبیین اهمیت درک لحظات ماه رمضان و لزوم مبادرت به اخلاق متعالی اسلامی، به تشریح مباحث درسهایی از قرآن کریم پرداخت که در 10 شب دوم ماه رمضان برای حاضران در برنامه‌های رمضانیه مرکز اسلامی انگلیس ایراد می‌کند.

این گزارش حاکی است که در آخرین لحظات پيش از اذان مغرب نیز علی مصلایی با قرائت اشعار و سرودهایی در مدح حضرت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) به مولودی‌خوانی پرداخت.

انتهای پیام

captcha