بهره‌برداری از فاز نخست مرکز رشد فناوری سلامت جهاددانشگاهی فارس تا پایان امسال
کد خبر: 3814126
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
بابایی خبر داد:

بهره‌برداری از فاز نخست مرکز رشد فناوری سلامت جهاددانشگاهی فارس تا پایان امسال

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد فناوری سلامت این مجموعه در شهر جدید صدرا گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری با تأمین بودجه لازم شاهده بهره‌برداری از فاز نخست این مرکز باشیم.

به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 2 خردادماه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جهاددانشگاهی کشور که با حضور ریاست این نهاد در محل استانداری فارس برگزار شد، به راه‌اندازی مرکز رشد فناوری سلامت این مجموعه در شهر جدید صدرا اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری با تامین بودجه لازم و رفع مشکل زمین پیش‎بینی شده، شاهد بهره‌برداری از فاز نخست این مرکز باشیم.
وی همچنین با اشاره به بررسی‌های انجام شده طی یکسال گذشته توسط مجموعه جهاددانشگاهی فارس در خصوص شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای استان افزود: در طول سال 97 تلاش کردیم براساس پتانسیل موجود در جهاددانشگاهی فارس، ظرفیت‌های استان احصا شود.
بابایی به رویکرد استاندار فارس مبنی بر توسعه و اشتغال هم اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالقوه فارس در حوزه سلامت، برابر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 1400 پژوهشکده بین رشته‌ای سلامت و خانواده در استان راه‌اندازی خواهد شد.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به رویکرد این مجموعه در رونق اقتصادی و تولید ارزش افزوده به جهت جلوگیری از خام فروشی گفت: عصاره‌گیری و اسانس‌گیری از گل‌های محمدی در دو شهرستان میمند و داراب با بررسی‌های انجام شده در پژوهشکده گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس یادآور شد: شهرهای میمند و داراب استان فارس به تنهایی 70 درصد تولید گل محمدی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه در حوزه عصاره‌گیری و اسانس گیری از گل محمدی یک ظرفیت علمی در کشور وجود دارد که جهاددانشگاهی هم از این توانایی مستثنی نیست، گفت: ظرفیت نهایی عصاره گیری گل محمدی در دو فاز توسط جهاددانشگاهی فارس طراحی شده که راه‌اندازی خط تولید آن مستلزم سرمایه و هزینه‌هایی است.
رئیس جهاددانشگاهی فارس اضافه کرد: ظرفیت‌هایی بدون استفاده در استان وجود دارد که با افزایش همکاری‌های سازمانی، می‌توان از این ظرفیت‌ها با حداقل سرمایه‌گذاری، شاهد حداکثری سودآوری بود.
بابایی در پایان گفت: آمادگی داریم که تمام توان این مجموعه را در راستای تحقق اهداف نظام، دولت و مدیریت ارشد استان فارس به کار گیریم.
انتهای پیام

captcha