نیازمند شفاعت خانواده‌های شهدا در روز قیامت هستیم
کد خبر: 3814147
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

نیازمند شفاعت خانواده‌های شهدا در روز قیامت هستیم

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز نظام در سایه فرهنگ ایثار و شهادت محقق شده است، تصریح کرد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر از ما چیزی نمی‌خواهند، اما ما نیازمند شفاعت آنان در روز قیامت هستیم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 2 خردادماه در دیدار با والدین شهید «علیرضا حساس»، از شهدای گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر و جانباز 55 درصد «محمدعلی بدیه» که به مناسبت سوم خرداد صورت گرفت، نام و یاد انسان‌ها را از بین رفتنی دانست و اظهار کرد: شهدا جاودان شدند و نامشان باقی می‌ماند.

وی شهدا را باقیات صالحات پدران و مادرانشان در روز قیامت دانست و افزود: شهدا زنده هستند و در ملکوت اعلی سر سفره اهل بیت(ع) روزی می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در گیلان والدین شهدا را امانتداران خوب ودیعه الهی دانست و یادآور شد: شما از تمام هستی خود در راه دفاع از اسلام و انقلاب گذشتید و ما باید از شما روحیه ایثار و مقاومت و شهادت بگیریم.

امام جمعه رشت شهدا و ایثارگران را سروران جامعه اسلامی دانست و گفت: شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران و خانواده‌های معظم و مکرم آنان بر ما منت دارند و هر کاری برای شما بکنیم نمی‌توانیم ادای دین داشته باشیم.

وی ایثارگران را یادگاران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: شهدا و ایثارگران مانند افسانه‌ها هستند، زیرا در روزگاری که همه به فکر خود و خانواده خود بودند، این عزیزان به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و از کشور و نظام دفاع کردند. امروز مردم و مسئولان نظام هرچه دارند مرهون ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز نظام در سایه فرهنگ ایثار و شهادت محقق شده است، تصریح کرد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر از ما چیزی نمی‌خواهند، اما ما نیازمند شفاعت آنان در روز قیامت هستیم و وظیفه داریم به مسائل و مشکلات شما در حد توان رسیدگی کنیم.

نقش زنده نگه داشتن دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز، «خرمشهر را خدا آزاد کرد» را عبارتی زیبا و ارزشمند دانست و اظهار کرد: امام راحل حماسه فتح خرمشهر را به معجزه الهی شبیه می‌دانست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره خالقان و حماسه‌آفرینان عملیات «الی‌بیت‌المقدس» به ویژه 260 شهید گیلانی فتح خرمشهر، اضافه کرد: در فتح خرمشهر عنایت و الطاف خداوند، هنر امام امت و هنرمندی رزمندگان و ایثارگران باعث پیروزی شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان آزادسازی خرمشهر را نقطه عطف هشت‌سال دفاع مقدس دانست و گفت: پیروزی در عملیات «الی‌بیت‌المقدس» برای همیشه موجب افتخار ماست که با رشادت و دلیری شهدا و رزمندگان و همراهی ملت بزرگوار ایران به ثمر نشست.

این مقام مسئول یادآور شد: فتح خرمشهر با ابعاد و زوایای خیره‌کننده و پتانسیل معنوی و ارزشی سرشار خود برای همیشه خواهد توانست الگوی ملت ایران در مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب باشد و پیروزی امت اسلام را تضمین کند.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن روزهای سرنوشت‌ساز دفاع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، خاطرنشان کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستند و می‌دانند اگر این شهادت‌ها و ایثارگری‌ها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.

انتهای پیام

captcha