مراسم احیای شب‌های قدر در امامزادگان شاخص البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3814282
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

مراسم احیای شب‌های قدر در امامزادگان شاخص البرز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف البرز از برپایی مراسم زنده نگهداشتن شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد.

مراسم احیای شب‌های قدر در امامزادگان شاخص البرز برگزار می‌شود

حجت‎الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: مراسم شب‌های احیا ماه رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان از جمله امامزاده حسن(ع)، امامزداه طاهر(ع)، امامزاده محمد(ع) و امامزاده حیدر(ع) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه شب قدر امسال همانند سال‌های گذشته با برنامه‌های دینی و مذهبی در امامزادگان استان برگزار می‌شود، افزود: قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی، دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، عزاداری، سینه زنی و قرآن بر سر گرفتن از جمله برنامه‌هایی اجرایی در این شب‌ها است.
این مسئول گفت: این مراسم‌ها در قالب طرح ضیافت الهی اجرای می‌شود و از سخنرانان برجسته استانی، کشوری، مبلغان دینی بهره‌گیری خواهد شد.
صالحی با بیان اینکه در این شب‌ها از محل موقوفات استان سفره‌های افطاری ساده نیز برپا می‌شود، افزود: این نوع افطاری دادن و رهگذران و روزه‌داران را پای سفره افطار نشاندن، برجسته کردن روح ساده‌زیستی در معارف اسلامی و تناول غذای همراه با معنویت است.
مدیرکل اوقاف البرز در پایان با اشاره به اینکه هرساله مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده خود در این شب‌ها، ایمان محکم خود را نسبت به ولایت متجلی ساخته و با حضور باشکوه خود در این اماکن، تصویری معنوی از نیایش وانابه به درگاه حق تعالی را برای جهانیان به نمایش می‌گذارند، گفت: هیچ حضور مردمی در اجتماع به اندازه‌ شب‌های قدر گسترده نبوده و این ایام برای مسلمانان بسیار ویژه است چراکه در این شب‌های با عظمت آیات نورانی قرآن نازل شده و مقدرات انسان در یک سال آینده رقم می‌خورد.
انتهای پیام

 

captcha