۳۰۰ موقوفه یزد مربوط به اجرای نیات افطاری است
کد خبر: 3814393
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

۳۰۰ موقوفه یزد مربوط به اجرای نیات افطاری است

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: بیش از ۳۰۰ موقوفه افطاری در استان وجود دارد که بیشترین نیات در شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، تفت، مهریز و بخش زارچ است.

۳۰۰ موقوفه یزد مربوط به اجرای نیات افطاری استبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اوقاف و امورخیریه یزد، حجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان یزد در جهت اجرای طرح ضیافت الهی در امامزادگان، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ موقوفه افطاری در استان یزد وجود دارد که بیشترین نیات در شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، تفت، مهریز و بخش زارچ است.
وی افزود: فقط ۲ درصد از نیات موقوفات استان مربوط به نیات افطاری است که ارزش ریالی آن قریب به ۸۰۰ میلیون ریال است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان یزد گفت: اکثر نیات موقوفات مرتبط با افطاری که دارای قید زمان و مکان دارد در مساجد استان اجرا و موقوفاتی که قید زمان و مکان ندارد در بقاع متبرکه اجرای نیت صورت می‌پذیرد.

اهدای ۶۴ میلیارد ریال هدایای غیرنقدی در قالب اجرای طرح مودت
حجت‌الاسلام کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مودت در امامزادگان، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی اظهار کرد: مردم دارالعباده بیش از ۶۴ میلیارد ریال هدایای غیرنقدی خود را در قالب طرح مودت به امامزادگان و بقاع متبرکه اهدا کردند.
وی ادامه داد: شهرستان‌های یزد با ۲۹ میلیارد ریال و شهرستان میبد با ۲۷ میلیارد ریال در جهت این طرح بیشترین میزان دریافت هدایا را داشتند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین موارد هدایا مربوط به اهدا زمین، ساختمان و لوازم و وسایل اولیه امامزادگان و بقاع متبرکه است، باید در زمینه سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های بقاع متبرکه زائران را ترغیب نمود.

انتهای پیام

captcha