رسانه‌ها در حوزه دین و ارزش‌های انقلابی هوشیار باشند
کد خبر: 3814420
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

رسانه‌ها در حوزه دین و ارزش‌های انقلابی هوشیار باشند

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه ناحیه آمل با بیان اینکه رسانه‌ها باید در حوزه دین و ارزش‌های انقلابی هوشیار باشند، اظهار کرد: توصیه من به رسانه‌ها این است که کارگردان خودتان باشید و اجازه ندهید دشمنان شما را به بازی بگیرند.

ضرورت هوشیاری رسانه‌ها در حوزه دین و ارزش‌های انقلابیجابر عسگری، فرمانده سپاه ناحیه آمل، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با استناد بر آیه ابتدایی سوره مبارکه قلم، اظهار کرد: خبرنگاران جزو معدود قشرهایی هستند که خداوند به قلم آنها و به آنچه که باعث بصیرت می‌شود، قسم یاد می‌کند.
وی درباره نقش فعالان حوزه رسانه، افزود: نزدیک به دو دهه است که موضوع انفجار اطلاعات و دهکده جهانی، مطرح شده و نقشی که رسانه‌ها در حال حاضر ایفا می‌کنند بسیار بی‌بدیل و انکارناپذیر است.
عسگری با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری درباره تشریح وضعیت استکبار جهانی، تصریح کرد: زر و زور و تزویر در اختیار استکبار جهانی است و تزویر همان بوق‌های تبلیغاتی آنهاست، گاهی وقت‌ها با یک سانسور تبلیغاتی، فاجعه بسیار بزرگ درخیلی از کشورهای اسلامی آفریقایی و آسیایی و غیره اتفاق می‌افتد، مثل کشتار در میانمار و جاهای دیگر که هیچ انعکاسی در جهان شاید نداشته باشد، اما کشته شدن یک فرد خاص در یک کشور اروپایی در جهان برجسته می‌شود.
نقش رسانه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مسئولان
فرمانده سپاه ناحیه آمل با بیان اینکه اکنون آنچه ما از جهان می‌بینیم در واقع چیزی است که رسانه‌ها به ما القاء می‌کنند، تصریح کرد: صاحبان رسانه خواسته یا ناخواسته، افکار عمومی را مدیریت می‌کنند و مسئولان نیز در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری توجه ویژه‌ای به رسانه‌ها دارند.
وی با بیان اینکه در حوزه دین و ارزش‌های انقلاب رسانه‌ها باید هوشیار باشند، افزود: توصیه من به رسانه‌ها این است که کارگردان خودتان باشید و اجازه ندهید دشمنان شما را به بازی بگیرند.
عسگری با بیان اینکه در دوران انقلاب رسانه‌ها به تنوع و تعدد امروز نبودند، اظهار کرد: در آن زمان همان رسانه‌های کوچک و سنتی در تحقق انقلاب نقش داشتند و به گفته اروپایی‌ها انقلاب ایران، انقلاب «کاست» بود.
فرمانده سپاه ناحیه آمل  گفت: اگر یک تیم رسانه‌ای ارزشی انقلابی  و جهادی شکل بگیرد، کارهای بزرگی را می‌توانید رقم بزند که شاید خیلی از مسئولان نتوانند انجام دهند و انتظار این است که اصحاب رسانه جامعه اسلامی ما در تراز انقلاب اسلامی ایران و یک رسانه ارزشی باشد.
وی با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 120 هزار شهید دادیم، افزود: از مهمترین وظایف رسانه‌ها اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف‌سازی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ آزادی قلم و بیان، حق مسلم مردم و مطبوعات است و این جزء اصول قانون اساسی است.
وجود مطبوعات آزاد، نشانه‌ خوشفکری جامعه 
عسگری وجود مطبوعات آزاد را  یکی از نشانه‌های خوشفکری آن جامعه دانست و افزود: برخی از خبرهای رسانه‌ها سبب می‌شود مسیر یک رویداد عوض شود و رفتار یک فرد سیاسی تغییر کند.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه باید در مقایسه با عموم  در مسائل زندگی و تحولات اجتماعی از معرفت، روشن بینی، قدرت تشخیص و روشنفکری بیشتری داشته باشند و سوالات  آنها باید چالشی و مطالبه گرایانه باشد تا فضایی را برای رشد نخبگی جامعه و تحقق اهداف نظام ایجاد کند.
انتهای پیام
 
captcha