هیئات مذهبی، صندوق‌های خیریه خود را توسعه بخشند
کد خبر: 3814453
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

هیئات مذهبی، صندوق‌های خیریه خود را توسعه بخشند

گروه اجتماعی ــ دبیر شورای هیئات مذهبی ارومیه بر لزوم توسعه صندوق‌های خیریه در هیئات مذهبی تأکید کرد و گفت: هیئات مذهبی باید افراد نیازمند را شناسایی کرده و علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی، در کمک‌رسانی به نیازمندان نیز اهتمام ورزند.

هیئات مذهبی، صندوق‌های خیریه خود را توسعه بخشند

بهروز علیزاده، دبیر شورای هیئات مذهبی ارومیه‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، بر لزوم توسعه صندوق‌های خیریه در هیئات مذهبی تأکید کرد و افزود: هیئات مذهبی باید افراد نیازمند را شناسایی کرده و علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی، در کمک‌رسانی به نیازمندان نیز اهتمام ورزند.
وی با اشاره به اجرای طرح بلوک‌بندی هیئات مذهبی در ارومیه بیان کرد: اجرای طرح بلوک‌بندی هیئات مذهبی در ساماندهی هیئات نقش بسزایی داشته و همچنین از ایجاد بدعت‌ها و خرافه‌ها در برخی هیئات مذهبی نیز جلوگیری می‌کند.
علیزاده با بیان اینکه امیدواریم طرح بلوک‌بندی هیئات مذهبی ارومیه تا عید غدیرخم به اتمام برسد، ادامه داد: هیئات مذهبی روز به روز در بدنه نظام، منزوی‌تر شده‌اند و بلوک‌بندی می‌تواند آثار مذهبی و اعتقادی هیئات مذهبی را در جامعه بیشتر نمایان و متبلور سازد.
وی یادآور شد: طرح بلوک‌بندی هیئات مذهبی به نیت 14 معصوم خواهد بود و بخش‌های روستایی نیز جز این بلوک‌بندی قرار خواهند گرفت و همچنین این طرح برحسب آمایش سرزمینی تقسیم شده و آموزش‌های لازم برای هیئات پس از اتمام طرح بلوک‌بندی برگزار خواهد شد.
دبیر شورای هیئات مذهبی ارومیه تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قالب طرح حکمت در راستای آشنایی هیئات مذهبی با اخلاق و رفتارهای اسلامی و پیام‌های اهل بیت(ع) از جمله آموزش‌هایی هستند که پس از طرح بلوک‌بندی برای هیئات مذهبی ارومیه اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha