بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی سیل‌زده گلستان به خراسان‌جنوبی واگذار شد
کد خبر: 3814479
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی سیل‌زده گلستان به خراسان‌جنوبی واگذار شد

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در تقسیماتی که در کشور انجام شده بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده به بسیج و سپاه واگذار شده است، گفت: از این ۲۰ هزار واحد، بازسازی ۴۵۰ واحد به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده است.

بازسازی 450 واحد مسکونی سیل زده در گلستان به سپاه خراسان‌جنوبی واگذار شدبه گزارش ایکنا از خرسان‌جنوبی، علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز، 4 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، با سه مرحله پیشگیری، امداد و نجات و اسکان موقت و بازسازی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در تقسیماتی در کشور انجام شده بازسازی 20 هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده به بسیج و سپاه واگذار شده است، افزود: از این 20 هزار واحد، بازسازی 450 واحد به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده که به کمک مردم خیر و نیکوکار مبلغ مورد نیاز برای ساخت این 450 واحد در استان گلستان جمع می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: سپاه و بسیج دو وظیفه جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و اعزام نیروهای جهادی به مناطق سیل زده را برعهده دارند.
قاسمی ادامه داد: برای این منظور طرح جهاد همبستگی ملی تهیه اقلام خانگی با عنوان «هر کاسب و بازاری یک کالا» و «هر مسجد یک واحد مسکونی» در استان اجرا خواهد شد.
وی افزود: در این طرح هر مسجد لازم است با مشارکت مردم برای بازسازی یک خانه در مناطق سیل زده کمک کند تا با جمع‌آوری 30 میلیون تومان این هدف محقق شود.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به زودی سامانه‌ای راه اندازی خواهد شد تا هر مسجد از طریق این سامانه اینترنتی با صاحب آن واحد مسکونی در منطقه سیل زده ارتباطی برقرار کند و این کمک‌های مالی را سامان دهی و حساب شده فرستاده و از جزئیات کار با خبر شوند.
قاسمی یادآور شد: علاقه‌مندان و خیرین می‌توانند از طریق صندوق مساجد و یا از طریق شماره حساب‌های بسیج و سپاه استان که در اختیار هر مسجدی قرار گرفته، کمک‌های خود را انجام دهند.
انتهای پیام

captcha