خانه‌های مشترك تجاری میان ایران و اكراین افتتاح شود
کد خبر: 3814580
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

خانه‌های مشترك تجاری میان ایران و اكراین افتتاح شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ سفیر اکراین در ایران پیشنهاد داد به‌منظور توسعه روابط اقتصادی میان این دو كشور، خانه‌های مشترك تجاری میان ایران و اكران افتتاح شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سرگی بردیلیاک، سفر اكراین در ایران امروز، 4 خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اعلام پیشنهاد افتتاح خانه‌های مشترک تجاری بین ایران و اکراین بیان کرد: با افتتاح این خانه تجارت، شرکت‌های اکراینی هستند که محصولات را تولید کنند که می‌تواند این محصولات مورد علاقه ایرانیان باشد.
وی افزود: همچنین محصولات ایرانی هم می‌تواند مورد استفاده شرکت‌های اکراینی قرار گیرد و برخی محصولات اولیه را می‌توان در ایران را فرآورده کرده و به اروپا ارسال کرد.
بردیلیاك با اشاره به اینکه خانه تجارت ایران و اکراین می‌تواند در «لیو» و «شیراز» ایجاد شود و با پول رایج اکراین و ایران کار کند، افزود: شرکت‌های صنعتی در جوار این خانه ایجاد می‌شود تا فعالیت‌های نزدیک بیشتری ایجاد شود.
وی اظهار كرد: ما خواهان رفع موانع برای توسعه همکاری‌های دو کشور ایران و اکراین هستیم و بر این اساس در حال تمرکز بر موضوع خواهرخواندگی دو طرف شهر شیراز و شهر لیو کشور اکراین هستیم.
سفیر اکراین در ایران با تأکید بر اینکه روابط بین اتاق بازرگانی ایران و اکراین بسیار با هم نزدیک است، اضافه کرد: فعال‌ترین و موثرترین راه برای همکاری کشور اکراین و ایران از طریق اتاق‌های بازرگانی و استان‌های دو کشور است تا تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نگیرد.
بردیلیاك همچنین افزود: کشور اکراین سومین تولیدکننده محصولات کشاورزی جهان است که می‌تواند در بخش‌های متعدد از جمله کشاورزی با ایران همکاری خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین بخش صنعت و امکانات علمی و صنعتی کشور اکراین ظرفیت‌های خوبی برای تعامل و همکاری بیشتر دو طرف است.
بردیلیاک یادآور شد: کشور ایران در زمینه توریسم و گردشگری جاذبه‌های منحصر به فردی دارد که باید برای جذب گردشگر مسیر دو سویه ایجاد شود.
سفر اكراین در ایران بیان كرد: ما برای تبادل صنعت گردشگری در ایران و افزایش همکاری‌های دوطرف تلاش می‌کنیم راه متعادلی را پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: اکراینی‌ها بسیار صنایع دستی ایران را دوست دارند و موزه‌ای در کشور اکراین داریم که آثار صنایع دستی ایران هم در آن قرار دارد که همواره مورد استقبال مردم است.
سفیر اکراین در ایران در پایان: تلاش می‌کنیم برای توسعه همکاری‌های اکراین و ایران، راه‌های قانونی بدون تخلف تعهدات بین‌المللی را در نظر بگیریم.
انتهای پیام

captcha