جذب ۴۵۰۰ حامی در خراسان جنوبی طی امسال
کد خبر: 3814675
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

جذب ۴۵۰۰ حامی در خراسان جنوبی طی امسال

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ‌گفت: پیش‌بینی شده امسال تحت عنوان طرح حامی‌یابی ۴۵۰۰ حامی جذب و به حامیان استان افزوده شوند.

چو علی باش و لحظه افطار دیگری را به خود مقدم دار...رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سعی کرده‌ایم با شعار «چو علی باش و لحظه افطار دیگری را به خود مقدم دار»، گرهی از مشکلات نیازمندان باز کنیم.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ مهربانی در جامعه، افزود: اکنون 43 هزار خانوار نیازمند در خراسان جنوبی تحت حمایت کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال پنج هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند احداث می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۲۰ یتیم و 19 هزار و 352 نفر حامی ایتام و محسنین در استان وجود دارد، افزود: پیش‌بینی شده در سال جاری تحت عنوان طرح حامی‌یابی ۴۵۰۰ حامی جذب و به حامیان استان افزوده شوند.

سلم‌آبادی از برپایی 156 پایگاه حامی یابی همزمان با شب‌های قدر در سطح استان خبر داد و گفت: از مجموع پایگاه‌ها 87 پایگاه توسط کمیته امداد و 69 پایگاه نیز توسط مراکز نیکوکاری فعال می‌شود.

جذب‌ 4500 حامی ایتام در خراسان‌جنوبی
وی ادامه داد: امسال هدف‌گذاری شده با توجه به شرایط اقتصادی بتوانیم‌ 4500 حامی را جذب کنیم و این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان جنوبی افزود: سال گذشته در مجموع 46 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده که 4 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 10 درصد در حوزه صدقات، 3 میلیارد و 100 میلیون تومان معادل 7 درصد زکات، بالغ بر 21 میلیارد تومان معادل 47 درصد کمک‌های مبتنی بر نیاز و بیش از 16 میلیارد تومان کمک به ایتام و فرزندان محسنین بوده است.

وی یادآور شد: طی سال گذشته 123 درصد از برنامه‌های کمیته امداد استان تحقق یافته که نشان از افزایش 23 درصدی عملکرد کمیته امداد نسبت به سال 96 دارد.

انتهای پیام

captcha