رونق تولید به عنوان گفتمان اجتماعی مطرح شود
کد خبر: 3814686
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

رونق تولید به عنوان گفتمان اجتماعی مطرح شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه صدا و سیما، سیاسیون، ائمه جمعه و جماعات، اقتصاددانان و غیره باید به مقوله رونق تولید بپردازند، گفت: شورای فرهنگ عمومی نیز باید به این مهم توجه کند تا به عنوان یک گفتمان اجتماعی در جامعه مطرح شود.

رونق تولید به عنوان گفتمان اجتماعی مطرح شودبه گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، شب گذشته، چهارم خردادماه در شورای اقامه نماز و شورای فرهنگ عمومی استان که همزمان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نماز از ارکان دین و پرچم اسلام بوده و اصل و اساس دین به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه اقامه نماز واجبی عینی برای تک تک افراد جامعه است، افزود: ترویج فرهنگ نماز و حاکم کردن آن در جامعه وطیفه مردم و مسوولان در کنار هم است و همه باید برای گسترش آن گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: در صورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف می‌شود و جامعه به سمت رشد و توسعه هدایت می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت پرداختن به شعار سال با عنوان رونق تولید بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان امسال چند جلسه را به این مهم اختصاص داده چراکه تولید در ایجاد اشتعال و بهبود وضعیت اقتصادی و حل تورم و مشکل نقدینگی موثر است و باید رونق یابد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه صدا و سیما، سیاسیون، ائمه جمعه و جماعات، اقتصاددانان و غیره باید به مقوله رونق تولید بپردازند، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی نیز باید به این مهم توجه کند تا به عنوان یک گفتمان اجتماعی در جامعه مطرح شود.
وی با بیان اینکه هدف دشمن، استکبار و گروههای ضد انقلاب دست و پا زدن ایرانیان در مشکلات است، افزود: مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور ناشی از توطئه دشمنان است و اکنون نیز از فضای مجازی برای توطئه‌افکنی خود استفاده می‌کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اعلام کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم وارد جنگ با دشمنان شده‌ایم که یا باید تسلیم شویم و عزتمان را نابود کنیم یا مقابله کرده و عزتمندانه ایستادگی کنیم.
وی عنوان کرد: باید توجه دیگران را به این مسئله جلب کنیم که گرچه ایستادگی هزینه دارد اما هزینه آن کمتر از تسلیم شدن است و در شرایط کنونی صرفه‌جویی و توجه به تولیدات داخلی و عدم استفاده از کالای خارجی امری مهم است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: تشکیل کارگروه هایی برای رونق تولید چه به واسطه سرمایه‌گذاری و چه با انجام کار فرهنگی امری لازم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین به طرز تقکر جوانان در خصوص اشتغال پرداخت و بیان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند کار فقط به استخدام در مراکز دولتی تلقی می‌شود در حالیکه با ایجاد اشتغال در بخش خصوصی و کارآفرینی می‌توان موفق‌تر عمل کرد.
وی خواستار تغییر ریل فرهنگی استان شد و افزود: باید به صورت تخصصی روی مسائل حوزه رونق تولید برنامه‌ریزی انجام گیرد تا شاهد تحقق اهداف شویم.
نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان یادآور شد: اگر می‌خواهیم مشکلات اجتماعی اقتصادی و فرهنگی حل شوند باید شورای فرهنگ عمومی را جدی بگیریم و از پرداختن به مسائل کلی بپرهیزیم.

captcha