نیازمندان فارس صاحب مسكن می‌شوند
کد خبر: 3814688
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

نیازمندان فارس صاحب مسكن می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کار‌های این نهاد فراهم کردن سرپناه برای مددجویان تحت پوشش است، گفت: در این راستا ۴۵ واحد مسکونی برای مددجویان در شیراز در حال احداث داریم و در آینده هم ۱۰۰ خانوار تحت حمایت در اقلید خانه‌دار خواهند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 5 خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتماد مردمی بزرگ‌ترین سرمایه امداد است، اظهار کرد: افراد نیازمند و فاقد مسکن که تحت حمایت امداد هستند ابتدا شناسایی و با هماهنگی و همکاری خیران پس از استحقاق خانواده‌ها در اختیار عزیزان مددجو قرار می‌گیرد.
وی افزود: سال گذشته شهرداری شیراز در مباحث مختلف و کارهای مقدماتی احداث، علاوه بر همکاری با امداد، شرایط ساخت را برای خیرانی که قصد کمک به نیازمندان را داشتند، فراهم کرد.
مدیرکل كمیته امداد فارس با بیان اینکه نداشتن مسکن مناسب و مقاوم از مشکلات اساسی مددجویان تحت حمایت این نهاد است، گفت: در همین راستا با توجه به رسالت مهم این نهاد در فراهم کردن سرپناهی امن برای مددجویان تحت حمایت، عملیات اجرایی 45 واحد مسکونی در منطقه ترکان شیراز توسط خیران جهت تامین مسکن خانواده ایتام فاقد مسکن، از سال 97 آغاز شده است.
وی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی 15 واحد از پروژه مذکور تاکنون 85 درصد، 15 واحد دیگر45 درصد و 15 واحد باقیمانده نیز 20 درصد است که تا پایان سال 98 تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
بذرافشان بیان كرد: پروانه ساخت 30 واحد مسکونی دیگر نیز از شهرداری اخذ شده است که عملیات اجرایی آن در سال جاری توسط خیران آغاز می‌شود.
مدیر کل امداد فارس همچنین از تخصیص 25 قطعه زمین جهت تامین مسکن مددجویان توسط راه و شهرسازی استان در شهرستان اقلید خبر داد و گفت: زمین‌های فوق جمعاً به متراژ 8 هزار و 500 مترمربع است که جهت تامین مسکن 100 خانوار تحت پوشش این شهرستان توسط راه و شهرسازی استان به کمیته امداد اختصاص داده شده است.
وی با تصریح اینکه ارزش ریالی زمین‌های تخصیصی 11 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در نظر است عملیات اجرایی احداث پروژه مذکور در سال 98 آغاز شود.
انتهای پیام

captcha