ایجاد اولین دفتر الکترونیک قضائی در دامغان
کد خبر: 3814782
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

ایجاد اولین دفتر الکترونیک قضائی در دامغان

گروه اجتماعی- رئیس دادگستری دامغان از گشایش نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضائی این شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ۱۲ خدمت قضائی در این دفتر ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا از سمنان، علی تقی خاکی،رئیس دادگستری شهرستان دامغان امروز 5 خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین دفتر خدمات الکترونیک قضائی دامغان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این دفتر ۱۲ خدمت قضائی شامل ثبت دادخواست، ثبت دعاوی حقوقی و کیفری در دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف، دادگاه تجدیدنظر، دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور به مردم و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: جهت راه‌اندازی و افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضائی دامغان باهدف ارائه خدمات هرچه بهتر قضائی به شهروندان و مراجعه‌کنندگان، هشت باجه و ۱۱ نفر نیروی انسانی که همگی از کارشناسان حقوقی و فارغ‌التحصیلان حقوق و کامپیوتر هستند، استفاده می‌شود.

رئیس دادگستری دامغان با اشاره به اینکه کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضائی شامل دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها از عوامل مهم در ایجاد و راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضائی است متذکر شد: دفتر خدمات الکترونیک قضائی یکی از خدمات قوه قضائیه برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم و مراجعه‌کنندگان است که ضمن در دسترس بودن و مراجعه آسان به این دفتر از اتلاف وقت مردم جلوگیری می‌کند.

خاکی  با تاکید بر اینکه دفتر خدمات الکترونیک قضائی در راستای اجرای طرح بزرگ ارائه خدمات الکترونیک قضائی سراسر کشور و بالطبع در دامغان و باهدف استفاده روزآمد از فن‌آوری در تسریع و تسهیل ارائه خدمات به مردم صورت گرفته  یاداور شد: به مردم توصیه می‌شود با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضائی به‌جای مراجعه به دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف و اتلاف وقت به این دفتر مراجعه کنند تا در اسرع وقت خواسته‌ها و شکایات آنان تنظیم و به مراجع قضائی ارسال شود.

به گفته وی؛ در دامغان شش شعبه حقوقی، کیفری و دادگاه عمومی در دادگستری و پنج شعبه بازپرسی و دادیاری، اجرای احکام و سرپرستی در دادسرا وجود دارد و دفتر خدمات الکترونیک قضائی شهرستان ششمین دفتر در استان سمنان است.

انتهای پیام

captcha