پرداخت ۲ میلیارد تومان زکات فطره توسط البرزی‌ها
کد خبر: 3814812
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
در سال گذشته صورت گرفت؛

پرداخت ۲ میلیارد تومان زکات فطره توسط البرزی‌ها

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: مردم نیکوکار البرز سال گذشته دو میلیارد تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند.

پرداخت دو میلیارد تومان زکات فطره توسط البرزی‌ها

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به زکات جمع‌آوری‌ شده فطره در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: مردم نیکوکار البرز سال گذشته دو میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کردند.
وی با اشاره به شیوه‌های نوین پرداخت زکات و کفارات گفت: برای سهولت در پرداخت زکات فطریه و کفارات روش‌های الکترونیکی از جمله سامانه نیکوکاری (رایگان) ۰۹۶۸۸۷، کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷ * و بخش نیکوکاری برنامه‌های کاربردی گوشی‌های همراه در نظر گرفته‌ شده است.
این مسئول بیان کرد: کمیته امداد البرز همه‌ساله مجموعه اقداماتی را باهدف هم‌افزایی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های عضو، ایجاد وحدت عمل، انسجام و یکپارچگی در جمع‌آوری و مصرف زکات فطریه در ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار می‌دهد.
محمدی‌فرد ادامه داد: تمامی مراکز و مؤسسات دارای ماهیت قانونی با رعایت ضوابط ابلاغی از سوی کمیته امداد و با تشخیص هیئت صدور مجوز متشکل از استاندار، فرماندار، بخشدار، نیروی انتظامی و دبیر شورای زکات در سطح استان، شهرستان، بخش و روستا در روز عید سعید فطر مجوز فعالیت و استقرار پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه رادارند، تدبیر فوق باعث ساماندهی فرآیند جمع‌آوری زکات فطریه و جلوگیری از بهره‌برداری‌های کنترل نشده می‌شود.
وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه فعال در موضوع زکات فطریه با استفاده از آرم زکات (به‌عنوان نشان سراسری) مشغول فعالیت در روز عید سعید فطر می‌شوند.
انتهای پیام

captcha