روز قدس محور اصلی وحدت مسلمانان جهان قرار گیرد
کد خبر: 3814820
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

روز قدس محور اصلی وحدت مسلمانان جهان قرار گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرماندار املش فلسطین و آزادسازی قدس شریف را موضوع اول جهان اسلام دانست و تصریح کرد: این روز باید محور اصلی وحدت همه مسلمانان جهان باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ یونس محمودی، فرماندار شهرستان املش امروز، 5 خردادماه در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس و مراسم بزرگداشت ارتحال امام،‌ اظهار کرد: روز جهانی قدس نمادی از اتحاد و همبستگی مسلمانان در برابر مستکبرین جهان اسلام است.

وی به دیدگاه بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) درخصوص مسئله قدس شریف اشاره کرد و افزود: روز قدس از ایده‌های ناب حضرت امام است.

فرماندار املش فلسطین و آزادسازی قدس شریف را موضوع اول جهان اسلام دانست و تصریح کرد: این روز باید محور اصلی وحدت همه مسلمانان جهان باشد و وظیفه همه ما دفاع از فلسطین و مردم مظلوم آن است. مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‌ای بر این امر دارند.

محمودی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس را به منظور یادآوری سرنوشت فلسطینیان دانست و گفت: روز جهانی قدس نشانه‌ای از نبوغ سیاسی و آینده‌نگری امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان اینکه فلسطین مربوط به جهان اسلام است و امروز وظیفه سنگینی بر‌عهده ماست و باید حمایت خود را از این مردم مظلوم ابراز کنیم،‌ متذکر شد: روز قدس همانگونه که حضرت امام(ره) فرمود روز حیات مجدد اسلام است، زیرا مردم آزاده جهان مقابل دشمن اصلی اسلام بپا می‌خیزیند.

محمودی ادامه داد: اهمیت روز قدس بر کسی پوشیده نیست و راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین از یادگاران گرانسنگ امام راحل است.

فرماندار املش تصریح کرد: روز قدس متعلق به اسلام و مسلمانان است و افتخار می‌کنیم در خدمت مردم و برای منافع مردم جهان کاری انجام دهیم. امروز اهمیت روز قدس نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و شاهد بیداری مردم جهان علیه استکبار و صهیونیسم هستیم.

وی خواستار برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم راهپیمایی روز قدس شد و گفت: حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی می‌کند و معادلات سیاسی جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محمودی همچنین فرارسیدن سالگرد ارتحال خمینی کبیر را گرامی داشت و اضافه کرد: تفکر امام تفکری ربوبی و صمدانی است که از آموزه‌های انبیای الهی و اهل بیت(ع) نشات گرفته و با اتکا به علویت و شکستن نفوس اماره و لوامه به نفس مطمئنه رسیده است.

فرماندار املش به تبیین ابعاد سیاسی و الهی و عرفانی شخصیت امام پرداخت و یادآور شد: امام راحل پیام‌آور آزادی، شکوه، عزت و ایستادگی ملت ایران بود و ما هرچه داریم از برکت ایشان است.

وی بیان کرد:‌ امام خمینی(ره) تعلق خاطری به دنیا و مادیات نداشت و با اعتقاد به الله و وفاق و همدلی مردم و رهبری داهیانه بدون اتکا به پدیده‌های مادی و دنیوی افکار جهانیان و رهبران سیاسی را متحیر کرد و نهضت اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

نماینده عالی دولت در املش با بیان اینکه امام با قدرت الهی هژمونی آمریکا و قدرت‌های برتر جهان را با شکست مواجه کرد، گفت: ما به عنوان وارثان راستین انقلاب اسلامی نباید از هیچ کوششی برای فراگیر کردن اندیشه امام دریغ کنیم.

انتهای پیام

captcha