برگزاری نشست هم‌اندیشی نخبگان چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3816665
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

برگزاری نشست هم‌اندیشی نخبگان چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ـ نشستی در راستای حمایت از نخبگان استان چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان و نخبگان استان و پارک علم و فناوری با محوریت وقف و نخبگان برگزار شد.

 به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری در راستای حمایت از نخبگان استان امروز 12 خردادماه جلسه‌ای با حضور مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان و نخبگان استان و پارک علم و فناوری با محوریت وقف و نخبگان برگزار شد.  در این نشست که به منظور هم افزایی و همکاری مشترک برای ترویج و توسعه وقف علم و فناوری تشکیل شد ابتدا حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به مساله وقف در حوزه علم و فناوری پرداخت و گزارشی از وقف در این زمینه ارائه داد و با بیان اینکه در سال گذشته در خصوص سهم وقف در تولید علم و فناوری که در سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، جلسات و اقداماتی صورت گرفته، ادامه داد: در این راستا با بنیاد ملی نخبگان جلسات متعددی برگزار شد و با توجه به ظرفیت‌های موقوفات استان در حوزه‌های مختلف در صدد رشد این موضوع و عملیاتی و اجرایی کردن آن در استان هستیم.

امیری با اشاره به حمایت اداره کل اوقاف و امورخیریه از این نخبگان تاکید کرد: با توجه به اینکه این نخبگان صاحب ایده‌هایی هستند که باید تبدیل به محصول در حوزه وقف شود، ولی در این مسیر دچار مشکل بوده و ظرفیت مادی و مکانی کافی ندارند، در این راستا اوقاف استان در جهت احیا و رشد و توسعه اقتصادی موقوفات مستعد استان به حمایت از آنها اقدام خواهد کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به شعار اداره کل اوقاف استان چهارمحال و بختیاری با عنوان «رونق تولید در سایه احیای موقوفات» از نخبگان استانی خواست جهت ایجاد وقف‌هایی با محوریت وقف، علم و فناوری و تشکیل انجمن یاوران وقف در این حوزه اقدام کرده و شعار سال را محقق کنند تا از این طریق از پتانسیل‌های موقوفات بیشترین بهره وری‌ها را داشته باشیم.

 وی با اشاره به لزوم شناسایی و جذب خیرین و سرمایه گذاران جهت مشارکت در ایده‌ها و فناوری‌های موجود در واحدهای علم و فناوری استان تأکید کرد و گفت: با سوق دادن وقف‌ها به سمت حوزه فناوری و علم هم بهره وری از موقوفات به ثمر می‌نشیند و هم بخشی از مشکلات اقتصادی حل می‌شود و این امر محقق نخواهد شد مگر با بهره بردن از ایده‌های نخبگان استان.

حجت‌الاسلام امیری افزود: فراهم كردن امكان قانوني و شرعی همكاری،  بهره‌مندی و استفاده از ظرفيت و امكانات موجود موقوفات و رقبات و  بازديد ميدانی از رقبات مستعد با اولويت دانش بنيان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و فناوری IT از جمله اقدامات سال جدید در حوزه علم و فناوری خواهد بود که با همت جوانان نخبه استان نتیجه بخش خواهد بود.

در ادامه رئیس بنیاد نخبگان استان به اهمیت مسئله وقف پرداخته و ضمن اشاره به اینکه مساله وقف و نخبگان در استان تقریبا موضوع جدیدی است گفت: جهت حمایت نخبگان این استان و بهبود و توسعه وقف و علم و فناوری نیاز است دبیرخانه علم و فناوری در استان تشکیل شود.

همچنین رئیس پارک علم و فناوری استان نیز به مساله وقف، علم و فناوری اشاره کرده و خواستار حمایت علم و فناوری و نخبگان این استان در سایه بهره برداری از موقوفات مستعد شد.

وی در ادامه بیان کرد: جهت دهی موقوفات و امور خیریه باید به سمت نیازهای روز جامعه بخصوص توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان استانی باشد تا بتوانیم از علم و تجربه نخبگان جهت احیا موقوفات استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha