برگزاری نشست «اندیشه آفتاب» با محوریت تبیین اندیشه‌های امام(ره) در تبریز
کد خبر: 3816673
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

برگزاری نشست «اندیشه آفتاب» با محوریت تبیین اندیشه‌های امام(ره) در تبریز

گروه اجتماعی ــ ششمین نشست تخصصی «اندیشه آفتاب» با محوریت تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) با تاکید بر نقش زن در خانواده امروز یکشنبه، ۱۲ خردادماه در آستان مقدس سیدحمزه(ع) تبریز برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی «اندیشه آفتاب» با محوریت تبیین اندیشه‌های امام(ره)

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ششمین نشست تخصصی «اندیشه آفتاب» با محوریت تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) با تأکید بر نقش زن در خانواده امروز، یکشنبه 12 خردادماه با حضور آیت‌الله واعظ موسوس از مدرسان حوزه علمیه قم در آستان مقدس سید حمزه(ع) برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد واعظ موسوی، از مدرسین حوزه علمیه قم، در این مراسم با اشاره به اینکه در بارگاه الهی فرقی بین مؤنث و مذکر نیست، گفت:   تنها فرقی که بین انسان‌ها می‌تواند در بارگاه الهی باشد میزان تقوا است. هر کس تقوای بیشتری داشته باشد جایگاهش در مقابل خداوند والاتر است.

وی با تأکید بر اینکه نظام استکبار جهانی در طول تاریخ هم به زن‌ها و هم به مرد ستم کرده است اظهار کرد: ظلم و و ستمی که نظام استکبار و جبارین در طول تاریخ بر زنان روا داشته اند بر همگان روشن است. اگر کسی دختری به دنیا می آورد شرمسار می‌شد و زن در جامعه مانند یک کالا بود. در همین دوران پیامبر اکرم (ص) می‌آید و با همسر خود حضرت خدیجه (س) و دخترش حضرت فاطمه زهرا(س) با چنان لطف و محبتی برخورد می‌کند که نمی‌توان وصفش کرد. به گونه‌ای وقتی فاطمه خردسال وارد می‌شود پیامبر جای خود را به او می‌دهد. برای اینکه پیامبر می‌خواست این رسوبات خرافی از میان برود.

آیت‌الله واعظ‌ موسوی با اشاره به اینکه50 درصد جامعه را زنان تشکیل می دهند اظهار کرد: طرح کشف حجاب توسط رضاه شاه و اقدامات بعدی که توسط پسرش محمد رضا انجام شد برای اعتلای نقش زن‌ها در جامعه نبود بلکه بیشتر جایگاه والای زن را پایین آورد. هیچ کس نمی‌تواند نقش زنان اهل بیت را زیر سوال ببرد. رمز ماندگاری و نقطه جریان ساز کربلا وجود بانوان اهل بیت و در راس آن حضرت زینب(س) بود.

این مدرس حوزه علمیه قم، افزود: نقش زنان در جامعه امروز ما بسیار پر رنگ است. در مسائل اجرایی بانوان بهترین کارها را انجام داده اند. در رابطه با مسائل خانواده هم زنها مسئولیت سنگینی برعهده دارند همانطور که امام (ره ) فرمود: از دامن زن مرد به معراج می‌رود. این یعنی اگر مادر خانواده به عنوان اولین مربی خود توانمندی و تقوای کافی را نداشته باشد کودکان هم خوب تربیت نخواهند شد و جامعه سالمی نخوایم داشت. اگر زنان یک جامعه مسئولیت پذیر باشند افراد آن جامعه مسئولیت‌پذیر خواهند شد. این امکان پذیر نخواهد شد به غیر از زمانی که چنگ به آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) بزنیم.

رقیه صادق‌زاده، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، در این مراسم با اشاره به پیام حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه خانواده اولین و مهمترین جایگاه تربیتی بشر و محل بروز و ظهور عواطف انسانی و رکن عمده جامعه است افزود: زن تشکیل دهنده نظام خانواده است و خانواده سالم جامعه سالم را تشکیل خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه امروز بحث مهم محافل اجتماعی دنیا، بررسی اندیشه حضرت امام در مورد زنان است، اظهار کرد: از جمله مسائلی که در جامعه ما اهمیت بسیار دارد، آشنایی با اندیشه ناب امام خمینی(ره) است. تردیدی نیست که مسأله جایگاه و نقش زنان در ابعاد مختلف جامعه، رابطه تنگاتنگی با جریانات فردی و اجتماعی تمام ملتها در طول تاریخ دارد. سرنوشت گروه‌های اجتماعی به دست زنان آن جامعه رقم خواهد خورد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری به نقش زن در جامعه نیز تاکید بسیاری داشته‌اند افزود: نقش‌آفرینی زنان در طول تاریخ ایران زمین و به خصوص در برهه‌های حساس و بزنگاه‌های تاریخی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بیانیه گام دوم در واقع یك منشور راهبردی است و تمام آحاد مختلف جامعه بویژه بانوان كه امروز مورد هدف هجمه‌های دشمن هستند در تحقق محورهای آن نقش اساسی دارند.

انتهای پیام

captcha