۳۰ خردادماه؛ پایان مهلت ثبت‌نام حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهرکرد
کد خبر: 3816777
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

۳۰ خردادماه؛ پایان مهلت ثبت‌نام حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهرکرد

گروه معارف ــ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز شهرکرد از ثبت‌نام این حوزه برای سال تحصیلی جدید تا ۳۰ خردادماه خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سیاحت، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه ثبت‌نام حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در حال حاضر در حال انجام است، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ خردادماه است که البته این زمان احتمالاً تا مهرماه تمدید می‌شود.
وی با بیان پیشینه این حوزه، تصریح کرد: این مرکز در سال ۱۳۷۰ با عنوان حوزه شهید بهشتی و با هدف جذب نخبگان دانشگاهی استانی و در سه مقوله بینشی، منشی و کنشی، فعالیت خود را آغاز کرد.
سیاحت با اشاره به مشکل عمده دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشجویان در دانشگاه با یک سری مفاهیم معارفی نظری آشنا می‌شوند که ادامه‌دار نیست و خروجی عملی موفقی ندارد در حالی‌که این آموزه‌ها باید تبدیل به کار و عمل شود.
وی با تأکید بر رویکرد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مبنی بر جذب نخبگان، گفت: این افراد که در رشته‌های گوناگون دانشگاهی در حال تحصیلند یا تحصیلاتشان به پایان رسیده، با بهره‌مندی از حضور اساتید بی‌طرف، با مکاتب مختلف غربی و شرقی و مبانی شرق و غرب و بحث‌های متنوع اسلامی آشنا می‌شوند.
سیاحت با اشاره به فرایند آموزش در این مرکز، یادآوری کرد: علاقه‌مندان نخست یک دوره پودمانی را می‌گذرانند و در صورت تمایل به ادامه تحصیل، وارد دوره‌های تخصصی شده و با مفاهیمی مانند نگرش سیستمی به دین، رابطه علم و دین و... آشنا می‌شوند.
وی ارائه آموزش‌های تخصصی را در قالب کارگروه انتقادی علوم انسانی(با معرفی علوم انسانی غربی) و کارگروه بینش مطهر عنوان کرد و افزود: در این آموزش‌ها، دانشجویان فعالیت‌های مولد فراوانی انجام می‌دهند از جمله تبدیل معارف اسلامی به داستان‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان و نیز حضور در مدارس و پرداختن به امر شاگردپروری بر اساس آموزه‌های دینی.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان درخصوص شرایط ثبت‌نام علاقه‌مندان، گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی بعد از طی مصاحبه حضوری، می‌توانند تحصیل را در این مرکز آغاز کنند.
وی با بیان اینکه زمان کلاس‌ها با کلاس درس دانشجویان تداخل ندارد، گفت: با تعاملی که با دانشگاه داشته‌ایم برپایی کلاس‌ها در طول هفته به صورت منظم پیش خواهد رفت ضمن اینکه برخی کلاس‌ها در قالب اردویی برگزار خواهد شد.
وی مدت زمان این دوره‌ها را ۲ ترم برای دوره پودمانی و حداکثر ۳ سال برای دوره تخصصی عنوان کرد و افزود: دوره پودمانی ۱۰ واحد است و با تطبیق ۱۰ واحد دروس عمومی معارف ارائه می‌شود.
سیاحت در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به دفتر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز شهرکرد واقع در ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهرکرد و یا دفتر گروه معارف واقع در دانشکده ادبیات مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha