افزایش شمار کشته‌شدگان تحصن‌ سودان
کد خبر: 3817082
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

افزایش شمار کشته‌شدگان تحصن‌ سودان

گروه بین‌الملل ــ ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر سودان اعلام کردند که طبق آمار اولیه، تعداد کشته‌‌های تحصن‌کنندگان سودانی تاکنون به 13 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آناتولی؛ ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر سودان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: بر اساس آمار اولیه تاکنون 13 نفر از تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم جان خود را از دست داده‌اند و صدها نفر نیز مجروح شده‌اند که آماری از مجروحین در دست نیست.

در این بیانیه آمده: مسئولیت همه این اتفاقات بر عهده شورای نظامی است و تحصن سیاسی و مردمی تا زمان براندازی نظام ادامه خواهد داشت.

بنا بر این بیانیه، اجساد کشته‌شدگان همچنان در منطقه تحصن است و امکان خارج کردن آنها تاکنون فراهم نشده است.

نیروهای آزادی و تغییر سودان همچنین اعلام کردند که تمامی گفت‌وگوها و مذاکرات با شورای نظامی متوقف شده است و آنها شایستگی مذاکره با مردم سودان را ندارند.

یادآور می‌شود، عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز با خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است.

تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم با هدف درخواست انتقال سریع قدرت به دولت مدنی ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha