تلاش کنیم برنامه‌های دهه کرامت دولتی نشوند
کد خبر: 3818445
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

تلاش کنیم برنامه‌های دهه کرامت دولتی نشوند

برازش با اشاره به تلاش برای برگزاری هر چه بهتر جشن‌های دهه کرامت گفت: باید تلاش کنیم برنامه‌های این دهه و نیز سایر مناسبت‌های دینی و ملی از سوی مردم اجرا شود و جنبه دولتی نیابد.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «محمودرضا برازش» درباره فعالیت های بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در حوزه اجرای برنامه های دهه کرامت، بیان کرد: این بنیاد ستاد محدودی است که وظیفه اش ایجاد هماهنگی در حوزه های مختلف از جمله دهه کرامت است و وارد فاز اجرا نمی شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) افزود: نمی شود هم برنامه ریز، هم مجری و هم ناظر بود از این رو این بنیاد در حوزه اجرای برنامه های دهه کرامت و جشن ها و همایش های مرتبط با حضرت امام رضا(ع) هماهنگ کننده بخش های مختلف است.

وی تصریح کرد: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) مجموعه ای از فعالیت هایی را از طریق همکاری و هماهنگی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها اجرا می کند. برای نمونه در آذربایجان غربی، جشنواره «شعر رضوی» به زبان ترکی و در خوزستان جشنواره «شعر رضوی» را به زبان عربی برگزار می کنیم.

برازش در ادامه بیان کرد: روند همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در حوزه های تخصصی نیز وجود دارد برای نمونه جشنواره «دل نوشته و خاطره نویسی» با موضوع امام رضا(ع) را در استان مازندران برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با مجموعه ها و نهادهای فرهنگی و مردمی و همچنین با دانشگاه ها و مراکز علمی نیز در سراسر کشور نیز همکاری دارد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: این بنیاد، همکاری خوبی با شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در اجرای برنامه ها و جشن های این دهه در سراسر کشور دارد و در جلسات آن نیز شرکت می کنیم.

وی گفت: ما این امکان را نداریم که با تمام بخش ها و واحدهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور همکاری داشته باشیم بنابراین از طریق امضای تفاهم نامه های همکاری زمینه اجرای کار مشترک با دستگاه های مختلف را فراهم کرده ایم.

برازش تاکید کرد: سعی کلی بر این است که هر دستگاهی بر اساس توان خود برای بزرگداشت برنامه های مختلف از جمله جشن های نیمه شعبان و سوگواری در ماه های محرم و صفر و پیاده روی اربعین فعالیت کند و در این مسیر با دستگاه های مختلف نیز همکاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم برنامه های دهه کرامت و سایر مناسبت های دینی و ملی از سوی مردم و با حضور آنها اجرا شود و جنبه دولتی نیابد و ما فقط در زمینه سازی و تعدیل این برنامه ها و فعالیت ها نقش آفرین باشیم.

انتهای پیام

captcha