نگاه عدالت‌محور خیران موجب کمک به جامعه می‌شود‌
کد خبر: 3818625
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

نگاه عدالت‌محور خیران موجب کمک به جامعه می‌شود‌

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است در محرومیت‌زدایی از روستاها، حل مشکل جهیزیه، مشکلات معیشتی، اشتغال، پل‌ها و راه‌ها توجه کافی صورت گیرد، زیرا نگاه عدالت‌محور خیران در تمامی عرصه‌ها، موجب کمک به جامعه می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، 21 خردادماه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، اظهار کرد: انسان‌هایی که بر مدار خیر حرکت می‌کنند دارای ارزش والایی هستند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به وجود محرومیت زیاد در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: این استان به شدت نیازمند کمک بوده و علاوه بر مدرسه‌سازی در دیگر عرصه‌ها همچون حوزه‌های علمیه نیازمند کمک خیرین است.
وی بیان کرد: لازم است در محرومیت‌زدایی از روستاها، حل مشکل جهیزیه، مشکلات معیشتی، اشتغال، پل‌ها و راه‌ها توجه کافی صورت گیرد، زیرا نگاه عدالت محور خیران در تمامی عرصه‌ها، موجب کمک به جامعه می‌شود.
در ادامه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هزینه لازم برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارسی که نیازمند ساخت و استانداردسازی سیستم گرمایشی هستند هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.
براتی افزود: علی‌رغم افزایش قیمت و مشکلات اقتصادی، خیرین همراهی و تعامل مطلوبی با آموزش و پرورش داشته‌اند.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در طی سال‌های اخیر مخصوصا دو دهه گذشته خیران کمک‌های بسیاری کردند، زیرا اگر کمک خیرانی که به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش در ساخت و تجهیز مدارس هستند، نبود آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری مواجه بود.
فرحناز قائدامینی با بیان اینکه اگر توجه کنیم هیچ کار خیرین به اندازه مدرسه‌سازی پایدار و جاودانه نیست، بیان کرد: اگر نگاهی به سازندگی کشور صورت گیرد و به فکر توسعه همه جانبه کشور باشیم، قطعا تمام آرزوهای دانش‌آموزان که رسیدن به بهترین جایگاه است، محقق خواهد شد.
وی افزود: به لحاظ تاثیرپذیری توسعه باید از مدرسه که دارای جایگاه ویژه‌ای است آغاز شود تا حیات و توسعه پایدار رخ دهد و از طرفی آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.
قائدامینی با اشاره به وجود یک هزار و 900 فضای آموزشی در استان، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 600 مدرسه در استان وجود دارد که 120 مدرسه تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است، همچنین یک هزار مدرسه نیازمند مجهز شدن به سیستم گرمایشی و سرمایشی است تا امنیت در این مدارس تأمین شود.
وی خاطرنشان کرد: برای 600 مدرسه در استان که نیازمند ترمیم و مقاوم‌سازی بوده، باید اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام

captcha