ساخت 300 واحد مسکونی ویژه مددجویان چهارمحال و بختیاری از سوی گروه‌های جهادی
کد خبر: 3818741
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

ساخت 300 واحد مسکونی ویژه مددجویان چهارمحال و بختیاری از سوی گروه‌های جهادی

گروه اجتماعی ـ مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ساخت 300 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد از سوی گروه‌های جهادی در حال اجرا است که 50 واحد تکمیل و افتتاح شده است و 50 واحد دیگر آماده افتتاح است.

ساخت 300 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سرهنگ هوشنگ فولادی، مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری در نخستین جلسه‌ ستاد حمایت و پشتیبانی گروه‌های جهادی و عمرانی سال 98 که امروز 23 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، در رابطه با تعداد نفرات گروه‌های جهادی، تصریح کرد: تعداد اعضا در این گروه‎های جهادی بنا بر نوع فعالیت بین 20 تا 100 نفر متغیر است

وی با بیان اینکه این گروه‎ها در قالب کشاورزی، دامپزشکی، پزشکی، بهداشت و درمان، هنری، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی و ... فعالیت می‎کنند، افزود: در سیل اخیر که در استان بوجود آمد بیش از 334 واحد از مددجویان بهزیستی آسیب دیده یا با تخریب کامل همراه بوده است که طی تفاهم نامه‎ای میان بسیج سازندگی و این دستگاه دولتی جهادگران برای ساخت و بازسازی این واحدهای مسکونی وارد میدان خواهند شد.

ساخت 300 واحد مسکونی ویژه مددجویان

این مقام مسئول به ساخت 50 واحد مسکونی در مناطق محروم ویژه نیازمندان از سوی گروه‌های جهادی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ساخت 300 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در حال اجرا است که 50 واحد تکمیل و افتتاح شده است و 50 واحد دیگر آماده افتتاح است.

فولادی با اشاره به اینکه کمک به محرومین و نیازمندان وظیفه ذاتی ما است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند در استان تهیه شده که آماده تحویل به این عزیزان است.

مسئول سازندگی چهارمحال و بختیاری، به توزیع لوازم التحریر و اقلام مصرفی دانش آموزان و دانشجویان در مناطق محروم نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از شش هزار قلم لوازم التحریر در مناطق محروم استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است دستگاه‌های دولتی نیز بسیج سازندگی و جهادگران را همراهی کنند، بیان کرد: ما آماده ایجاد تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و بنیاد مسکن استان نیز هستیم

احسان امانی، مدیرکل فنی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه بیان کرد: هر ساله این جلسه هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود و گروه‌های جهادی داخل و خارج استان در این جلسه سازمان‌دهی و وظایفشان تقسیم‌بندی می‌شوند و فعالیتشان را در سطح شهرستان‌ها آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و محرومیت‌زدایی در سطح روستاها از عمده‌ترین وظابف این گروه‌ها است، ادامه داد: برای تسهیل فعالیت این گروه‌ها دولت و مجلس قوانینی را وضع کرده‌اند که فعالیت‌های این گروه‌ها در روابط مالی و پروژه‌های عمرانی بین دستگاه‌ها را تسهیل می‌کند. 

امانی با بیان اینکه بسیجیان جهادگر کارهای خداپسندانه و خیرخواهانه زیادی انجام می‌دهند که هر کسی حاضر به انجام آن نیست، گفت: مسئولین نیز باید از جهادگران درس بیاموزند و در مناطق محروم حضور یابند. حضور دانش آموختگان در مقاطع و رشته‎های مختلف در مناطق محروم خود ظرفیت عظیم است که باید از آن بهره کافی برد.

مدیرکل فنی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: حضور جهادگران در مناطق محروم می‏‌تواند کمک بزرگی به دولت و مردم در جهت بازسازی مناطق سیل زده کند. اجرای طرح « جهاد همبستگی» در سطح استان یکی از فعالیت‌هایی است که برای کمک به محرومان و آسیب‌زدگان استان مخصوصاً در سیل اخیر انجام شد که در این طرح همکاری بین مسجد، گروه‌های جهادی و فرد آسیب دیده صورت گرفت و قرار شد تا هر مسجد در بازسازی یک یا چند منزل کمک کند.

امانی به برپایی بیمارستان صحرایی و حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: این حرکتی بسیار ارزشمند است که جای قدردانی دارد چرا که کمبود امکانات خود مشکل بزرگی در این مناطق است که حضور این عزیزان کمکی بسیار بزرگ در جهت درمان محرومین و نیازمندان است.

وی خاطرنشان کرد: در جهت رفع مشکلات مردم استان باید همگرایی و همدلی وجود داشته باشد تا بتوان بهترین استفاده را از امکانات و منابع استانی در این راستا داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha