زندگینامه شهیدان ترور سال ۶۰ لنگرود چاپ می‌شود
کد خبر: 3818793
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

زندگینامه شهیدان ترور سال ۶۰ لنگرود چاپ می‌شود

گروه فرهنگی ــ سرپرست فرماندار لنگرود گفت: زندگینامه شهیدان علیرضا نورانی، معاون استاندار گیلان و سیف‌الله عبدالکریمی، یکی از شهدای حادثه هفتم تیر در قالب کتاب از سوی کارون مطلبی، نویسنده لنگرودی چاپ می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد رنجبر، سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود امروز، 22 خردادماه در جلسه هماهنگی جمع‌آوری حفظ و آثار شهدای لنگرود که با حضور خانواده‌های شهیدان عبدالکریمی و نورانی در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: همه ما مدیون ایثارگری شهدا هستیم و افتخارات امروز و قدرت انقلاب ما در عرصه‌های مختلف مرهون خون پاک شهداست.

وی با بیان اینکه شهدا باعث شدند تا کشور از بحران‌های زیادی عبور کند، افزود: امروز نیز اگر ما از روش و سیره زندگی شهدا بهره بگیریم مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

سرپرست فرمانداری لنگرود تصریح کرد: این شهرستان انسان‌های والامقامی را در خود پرورانیده است و شهدا شخصیت‌های بزرگواری هستند. شهیدان املاکی، دهگان، حسین‌پور، عبدالکریمی و نورانی جزو افتخارات انقلاب محسو می‌شوند و لذا وظیفه داریم این شخصت‌های شاخص را به نسل جوان بشناسانیم.

رنجبر یادآور شد: اگر چه یادواره‌ها و برنامه‌های بزرگداشت شهدا هر ساله برگزار می‌شود، اما آنچنان که در شأن شهداست به فرهنگ ایثار و شهادت نپرداخته‌ایم. اکنون که ضرورت استفاده و بهره‌گیری از آثار شهدا مهیا شده انتظار ما از هنرمندان لنگرودی اعم از فیلمساز، مستندساز، انیمیشن‌ساز، نویسنده، عکاس و... این است که به معرفی شهدای شاخص شهرستان و خانواده‌های آنها بپردازند.

وی با عنوان اینکه خانواده‌های شهدا یکی از وفادارترین اقشار به نظام و انقلاب ایران اسلامی هستند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم با کمک این قشر خاطرات و زندگینامه شهدا جمع‌آوری و در قالب‌های مجازی و مکتوب منتشر شود.

سرپرست فرمانداری لنگرود با بیان اینکه زندگینامه شهیدان علیرضا نورانی، معاون استاندار گیلان و سیف‌الله عبدالکریمی، یکی از شهدای حادثه هفتم تیر در قالب کتاب از سوی کارون مطلبی، نویسنده لنگرودی چاپ می‌شود، خاطرنشان کرد: این دو شهید بزرگوار از جامعه فرهنگیان بودند لذا آموزش و پرورش کومله و لنگرود مسئولیت چاپ این دو کتاب را برعهده خواهد داشت.

به گزارش ایکنا، شهید علیرضا نورانی سال 1360 به همراه شهید انصاری، استاندار گیلان هدف گلوله منافقان کوردل و مزدوران آمریکا قرار گرفتند.

شهید سیف‌الله عبدالکریمی نیز در فاجعه جانگداز انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران همراه با 72 تن دیگر از یاران صدیق و با وفای امام به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

captcha