آموزش ۳۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «چهارده معصوم» تبریز
کد خبر: 3818910
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

آموزش ۳۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «چهارده معصوم» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی «چهارده معصوم» تبریز، با بیان اینکه ۳۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، صحیح‌خوانی، صوت و لحن، تجوید، حفظ، مفاهیم، تفسیر و نهج‌الیلاغه از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش ۳۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «چهارده معصوم» تبریز

قربان رنجبری، مدیر مؤسسه قرآنی «چهارده معصوم» تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 300 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، صحیح‌خوانی، صوت و لحن، تجوید، حفظ، مفاهیم، تفسیر و نهج‌البلاغه از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه قلمداد می‌شوند.
وی افزود: قرآن کتابی است که با گذشت زمان کهنه نخواهد شد، همیشه و همه جا سخنش سخن روز است، کلامش کلام حکیمانه است، حکمتش حکمت بالنده و پویاست، هیچ عیب و نقصی درآن راه ندارد.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
رنجبری از لزوم هدایت قاری برجسته قرآن برای قرائت آهنگین گفت و یادآور شد: قرائت آهنگين ضابطه‌مند و منطبق بر رعايت احكام شرعى و پرهيز از آلودگى به غنا و همراه با رعايت قواعد تجويدى است؛ بنابراین فراگيرى آن بايد با هدايت قارى برجسته قرآن صورت پذيرد.
وی قرآن را سفره گسترده الهی دانست و تأکید کرد: یکی از ابعاد عظمت و رفعت قرآن این است که معارف الهی را با روش‌های متفاوت و در سطوح گوناگونی تبیین کرده است، تا هم ژرف‌اندیشان خود را از آن بی‌نیاز نپندارند و هم ساده‌اندیشان به بهانه پیچیدگی مطالب آن، خود را از آن محروم نبینند. قرآن سفره گسترده الهی است که همه اصناف مردم، در هر سطح علمی که باشند، می‌توانند به فراخور همت و استعداد خود از آن بهره ببرند.

انتهای پیام

captcha