اعلام برنامه‌های روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران
کد خبر: 3819007
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

اعلام برنامه‌های روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان و وزارت فرهنگ ترکمنستان، طی روزهای 26 تا 28 خردادماه جاری روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ آیین افتتاحیه این برنامه فرهنگی صبح یکشنبه 26 خردادماه با حضور و سخنرانی آتاگلدی شاه‌مراداف، وزیر فرهنگ ترکمنستان، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفرای خارجی و شخصیت‌های فرهنگی در محل تالار وحدت برگزار می‌شود.

دیدار و گفت‌وگو وزیر فرهنگ ترکمنستان با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اجرای موسیقی سنتی ترکمنی، اجرای حرکات آئینی، کنفرانس مطبوعاتی وزیر فرهنگ ترکمنستان و ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بازدید هنرمندان از ایران مال از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران هستند.

همچنین، نمايشگاه هنرهای تجسمی، صنايع دستی، لباس سنتی بعد از ظهر یکشنبه با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و سفارت ترکمنستان در تهران در محل خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

مراسم رونمایی از كتاب‌های رئيس جمهور تركمنستان در كتابخانه ملی و دیدار وزير ترکمنستان با مشاور ریيس جمهور و ریيس سازمان اسناد و كتابخانه ملی از برنامه‌های روز دوشنبه 27 خردادماه به شمار می‌رود.

برگزاری كارگاه هنری و نشست با هنرمندان ايرانی، نمايش فيلم و اجرای موسيقی در خانه هنرمندان از دیگر برنامه‌های روز دوم است.

همچنین آیین اختتامیه و پایانی این رویداد هنری و فرهنگی، روز سه‌شنبه 28 خردادماه با اجرای موسیقی سنتی در سالن سعدی برج ميلاد برگزار خواهد شد.

ميزگرد با موضوع جاده ابريشم با هنرمندان و تاريخ‌دانان ايرانی در خانه هنرمندان با هماهنگی مؤسسه اکو، نمايش فيلم در خانه هنرمندان و بازدید هنرمندان ترکمنی از برج میلاد نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز پایانی این رویداد فرهنگی است.

انتهای پیام

captcha