جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز در لاهیجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3819128
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز در لاهیجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل نوسازی مدارس گیلان گفت: بیست‌ویکمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز با تجلیل از 54 خیر گیلانی و غیر گیلانی 30 خردادماه در هتل شهرزاد لاهیجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، علی دقیق، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان امروز، 23 خردادماه در نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت دکتر محمدرضا حافظی، رئیس فقید جامعه مدرسه‌سازی کشور، اظهار کرد: خیرین انسان‌های وارسته‌ای هستند که عنایت خداوند متعال باعث شده شایستگی انجام کار خیر در راستای ساختن فضاهای آموزشی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه خیرین با هدف کسب رضایت خدا و خلق خدا خدمات فراوانی ارائه می‌کنند و نامشان در تاریخ ماندگار می‌شود، افزود: هر ساله در راستای تکریم این بزگواران مراسمی برگزار می‌شود. امسال نیز بیست‌ویکمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز صبح روز پنجشنبه، 30 خردادماه در هتل شهرزاد لاهیجان برگزار می‌شود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 193 خیر مرد، 62 خیر زن و 34 شرکت حقوقی با اداره‌کل نوسازی استان همکاری می‌کنند، گفت: در استان گیلان تاکنون 256 پروژه در قالب یک‌هزار و 189 کلاس درس با اعتباری حدود 108 میلیارد تومان با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز احداث، تجهیز یا نوسازی شده است.

دقیق با بیان اینکه در حال حاضر 54 پروژه شامل 198 کلاس درس در دست احداث است که از این تعداد 30 پروژه شامل 114 کلاس درس در سال تحصیلی 99-98 به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: تاکنون 50 قطعه زمین به مساحت 99 هزار و 263 مترمربع و همچنین 6 ساختمان به متراژ یک‌هزار و 300 مترمربع به اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان توانسته در 20 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز رتبه سوم انجام تعهدات را کسب کند و در جشنواره سال گذشته هم رتبه اول کشور را کسب کرده است لذا این آمار نشان می‌دهد اداره‌کل آموزش و پرورش استان و اداره‌کل نوسازی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با همراهی و همدلی خیرین بزرگوار توانستند به این موفقیت دست یابند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی گیلان ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار و همچنین بنیاد برکت در توسعه و بازسازی فضاهای آموزشی استان، گفت: طی پنج سال گذشته بنیاد برکت 42 فضای آموزشی شامل 173 کلاس درس با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان را در گیلان آغاز کرده که از این تعداد 30 پروژه به اتمام رسیده و 12 پروژه در حال احداث است که در سال 99 به اتمام می‌رسد.

دقیق با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با همکاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز استان، اداره‌کل آموزش و پرورش و اصحاب رسانه در جذب حداکثری خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری نمره قبولی داشته باشیم، عنوان کرد: در بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز از 54 خیر گیلانی و غیر گیلانی تجلیل می‌شود. همچنین در حاشیه برگزاری جشنواره، نمایشگاهی از فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی و احداث پروژه‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha