پادشاه بحرین، رئیس اوقاف شیعیان این کشور را برکنار کرد
کد خبر: 3819191
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

پادشاه بحرین، رئیس اوقاف شیعیان این کشور را برکنار کرد

پادشاه بحرین به دنبال انتقاد رئیس اوقاف شیعیان این کشور از وزیران نزدیک به دیوان پادشاهی، وی را از سمت ریاست این مرکز برکنار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فارس، «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین رئیس مرکز موسوم به «اوقاف جعفریه» این کشور را از منصب خود برکنار کرد.

پایگاه خبری «المرآة» بحرین شامگاه پنجشنبه (۲۳ خرداد) نوشت که که پادشاه بحرین «محسن العصفور» را پس از اختلافاتی که با این مرکز داشت برکنار کرده است.

بر اساس این گزارش، العصفور اخیرا از «خالد بن علی آل خلیفه»، وزیر دادگستری بحرین که به دیوان پادشاهی نزدیک است، انتقاد کرده است.

رئس دیوان اوقاف شیعیان بحرین به پادشاه این کشور گفته بود که وزیر دادگستری مانع از ثبت وقف‌های جدید شیعیان بحرین می‌شود و در برابر استفاده از این اوقاف سنگ‌اندازی می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های بحرین، انتقاد رئیس اوقاف جعفریه بحرین از وزیر دادگستری منجر به ایجاد تنش بین او پادشاه شده است.

از سال ۲۰۱۱ که انقلاب بحرین آغاز و توسط نظامیان سعودی سرکوب شد، شیعیان بحرین تحت شرایط سختی به سر می‌برند. طی این مدت صدها شهروند شیعه این کشور سلب تابعیت، اعدام و یا بازداشت شده‌اند و شیخ عیسی قاسم، رهبری معنوی شیعیان بحرین بعد از سال‌ها حصر خانگی، جهت مداوای عارضه قلبی خود از این کشور خارج شد و دیگر حاضر به بازگشت به بحرین نشد.

انتهای پیام
captcha