رهایی ۲ زندانی محکوم به اعدام از سوی زوج نیکوکار البرزی
کد خبر: 3819474
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

رهایی ۲ زندانی محکوم به اعدام از سوی زوج نیکوکار البرزی

گروه اجتماعی ــ زوج نیکوکار البرزی در یک حرکت ارزشمند و خداپسندانه با پرداخت دیه، دو زندانی محکوم به اعدام را از مرگ نجات دادند.

رهایی ۲ زندانی محکوم به اعدام توسط زوج نیکوکار البرزی

به گزارش ایکنا از البرز، این دو زندانی در شهرهای شیراز و دره شهر استان ایلام چند سال پیش در درگیری مرتکب قتل شده و محکوم به قصاص نفس بودند که به‌همت زوج نیکوکار «ر.ف» و همسرش سیده «م. ح» از دار مجازات رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.
همچنین این زوج در اقدامی دیگر با پرداخت بدهی ۲۱ بدهکار زندانی، اوج شکوه انسانیت را به تصویر کشیدند.
این زوج که حاضر به افشای نام و هویت خود نشده‌اند ضمن سپاس از پروردگار که فرصت چنین اقدام معنوی را به آن‌ها عنایت کرده است از همکاری و همراهی رئیس کل دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب کرج، رئیس انجمن حمایت از زندانیان البرز قدردانی کردند.
حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در کرج چهار زندان وجود دارد اما نیکوکارانی داریم که هرگاه برای نجات یک فرد نیاز به یاری آنان هست از یکدیگر سبقت می‌گیرند و صادقانه پای در میدان عمل می‌گذارند.
وی افزود: یکی از برترین خیرین شهر «ر. ف» و همسرش سیده «م. ح» هستند که هر بار آنان را دعوت کردیم بدون بهانه یا تأخیر بلافاصله برای آزادی زندانیان بدهکار به هر مبلغ و هر تعداد اعلام آمادگی کردند و هیچگاه نیز حاضر به اعلام نام خود یا حضور در مجامع و مجالس نشدند و ترجیح دادند فقط با خدای خود معامله کنند.
دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه نیکوکاران سرمایه و برکت هستند، بیان کرد: نشانه بارز اخلاقی زوج نیکوکار این است که دارای هیچ پرونده‌ای در دستگاه قضایی کرج نیستند و هرگز برای سفارش یا توصیه به پرونده‌ای درخواستی مطرح نکرده و ادعایی نداشته‌اند.
وی گفت: در این شرایط اقتصادی، کمک قابل توجه وی به زندانیان استان البرز قابل تقدیر و موجب افتخار است. خوشحالیم که نیکوکار البرزی با دریافت نامه از هموطنان درمانده و گرفتار، کمک‌های خود را به مردم سایر شهرها نیز گسترش داده است.
انتهای پیام

captcha