برنامه «از مسجد من بازدید کنید» در حیدرآباد هند
کد خبر: 3819570
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

برنامه «از مسجد من بازدید کنید» در حیدرآباد هند

متولیان مسجدی در «حیدر آباد» هند در راستای ایجاد صلح و هارمونی میان جوامع، درهای آن را به روی اعضای همه جوامع در این کشور باز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبستان؛ مسجدی در «حیدر آباد» هند در راستای ایجاد صلح و هارمونی میان جوامع، درهای خود را به روی اعضای همه جوامع در این کشور باز کرد.

هدف از انجام این اقدام این بود که همه جوامع از این مسجد بازدید کرده و به درکی از اصول اسلامی برسند.

به عنوان بخشی از برنامه «از مسجد من بازدید کنید»،مسجد حیدرآباد درهای خود را در یک روز از سال به روی اعضای جوامع مذهبی مختلف می گشاید تا آنها شاهد مناسک اسلامی باشند.

در این مراسم به افراد محلی در حید آباد این شانس داده شد تا از مسجد «القبه» برای آشنایی با اسلام و مناسک اسلامی بازدید کنند.

«ماهیتا»،یکی از بازدیدکنندگان در این باره گفت: «این اولین بازدید من از یک مسجد است. ما فکر می کردیم که مسلمانان اجازه ورود ما به مساجد را نمی دهند اما مدیریت مسجد القبه این اجازه را به ما داد و برای اولین بار ما شاهد چگونگی برگزاری نماز بودیم.»

وی افزود: « پس از بازدید از این مسجد ما همچنین چیزهای زیادی در مورد اسلام یاد گرفتیم.»

«سید محسن علی»،برگزار کننده این مراسم گفت که هدف اصلی از این اقدام گسترش آگاهی درباره اسلام و همچنین ایجاد پل ارتبای میان جوامع مذهبی مختلف است.»

وی افزود: ما برنامه «از مسجد من بازدید کنید» را برای گسترش برادری و هارمونی اجتماعی و کاهش فاصله میان جوامع مختلف مذهبی راه اندازی کردیم.

به گفته علی،هدف از این برنامه دعوت از دیگر جوامع برای آمدن به مسجد و آشنایی آنها با فعالیت های مذهبی اسلامی است.

انتهای پیام

captcha