اعتبار بخشی موجب اصلاح ساختاری و محتوایی مواد درسی می‌شود
کد خبر: 3819585
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

اعتبار بخشی موجب اصلاح ساختاری و محتوایی مواد درسی می‌شود

گروه اجتماعی- مدیر پژوهش و محتوای آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: اعتباربخشی فرایندی است که کمک می‌کند تا نواقص، کمبودها و نارسایی‌های شکلی، ساختاری، ادبی و ویرایش مواد درسی که در مرحله تألیف از نظر دور مانده است احصا و اصلاح شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، احمد خاک‌زاد، مدیر پژوهش و محتوای آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور امروز، 25 خردادماه در نشستی که با آموزش دهندگان نواحی یک و دو سنندج به منظور اعتبار بخشی به کتاب «نماز کلید بهشت است» برگزارشد؛ گفت: خوشبختانه استان کردستان در اجرای برنامه‌های سوادآموزی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی دارد.
وی از تلاش‌های معاونت سوادآموزی استان کردستان در اجرای برنامه‌های سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد و افزود: همراهی و همکاری آموزش دهندگان نیز در اجرای برنامه‌ها و رویکردهای سوادآموزی قابل تقدیر است.
خاک‌زاد از تألیف و تدوین 31 عنوان کتاب آموزشی در دوره‌های تحکیم، سوادآموزی و انتقال در سازمان نهضت سوادآموزی کشور برای استفاده سوادآموزان خبر داد و بیان کرد: این عناوین شامل هفت کتاب دوره‌های پودمانی، کتاب سوادآموزی بانوان، کتاب کارگران و اصناف، کتاب مددجویان زندانی،کتاب اتباع غیر ایرانی و... است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 170 عنوان محتوای آموزشی در برنامه‌های سوآموزی استفاده می‌شود؛ اجرای برنامه‌های سوادآموزی را سهل و ممتنع دانست و عنوان کرد: در سوادآموزی هرچند به ظاهر خیلی پیش پافتاده است اما در عمل برای پاسخگویی به نیاز مخاطبین و شرکت آن‌ها در برنامه‌های سوادآموزی 170 کتاب خواندنی تألیف شده است.
مدیر پژوهش و محتوای آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از تألیف 40 عنوان کتاب خواندنی برای مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی برای سوادآموزان خبر داد و تاکید کرد: آموزش دهندگان در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی این عناوین کتاب‌ها را حتماً بخوانند چراکه در جذب و ماندگاری سوادآموزان خیلی مؤثر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رویکرد و مأموریت اصلی سازمان نهضت یادگیری است؛ کتاب را مهم‌ترین و تعیین کننده ترین ابزار یادگیری دانست و اعلام کرد: محتوای کتاب نقش تعیین کننده و بی بدیلی دارد و کتاب مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین مقوله در سوادآموزی است.
خاک‌زاد با بیان اینکه هدف این نشست اعتبار بخشی به کتاب « نماز کلید بهشت است»؛ عنوان کرد: اعتباربخشی فرایندی است که کمک می‌کند تا نواقص، کمبودها و نارسایی‌های شکلی، ساختاری، ادبی و ویرایش مواد درسی که در مرحله تألیف از نظر دور مانده است احصا و اصلاح شود .
وی تاکید کرد: اعتبار بخشی باید بهنگام انجام شود و نتایج آن را به موقع در متن کتاب اعمال کرد در غیر اینصورت محتوای کتاب با همان مشکلات قبلی به چاپ خواهد رسید.
خاکزاد در ادامه به تشریح محتوای کتاب « نماز کلید بهشت است ویژه سوادآموزان اهل سنت» از لحاظ محتوای، ساختار کلی و ظاهری آن پرداخت و آموزش دهندگان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص محتوای کتاب پرداختند.
انتهای پیام

captcha