آغاز رسیدگی به پرونده ۶۵ میلیون یورویی مفسدان اقتصادی سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3819634
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

آغاز رسیدگی به پرونده ۶۵ میلیون یورویی مفسدان اقتصادی سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از آغاز رسیدگی به پرونده اخلال‌گران اقتصادی استان در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی موحد در تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: رسیدگی به پرونده 65 میلیون یورویی اخلال‌گران اقتصادی استان از روز گذشته، شنبه 25 خردادماه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی موحد در تهران آغاز شد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون، دادستان باید کیفرخواست این پرونده را قرائت کرده و از آن دفاع کند که اینجانب نیز در جلسه دادگاه شرکت و کیفرخواست را در خصوص تمامی متهمان قرائت کردم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بیان کرد: در خصوص شرح اقدامات نیز برای دو نفر توضیح داده شد که شرح مابقی آن به جلسه بعد موکول شد. همچنین در این جلسه اتهام برخی متهمان، «معاونت» در اخلال نظام اقتصادی کشور قید شده بود که با توجه به توضیحات و مستندات ارائه شده، نظر ریاست و قضات دادگاه بر این شد که اقدام آن‌ها از مصادیق «مشارکت» در اخلال نظام اقتصادی کشور بود و موارد به متهمان و وکلای آن‌ها نیز اطلاع داده شد.
وی با بیان اینکه 12 نفر در این پرونده جزو متهمان اصلی هستند، افزود: سرنخ اصلی این پرونده کلان فساد اقتصادی در زاهدان پیدا شد که با ورود دادستانی و نیروهای امنیتی پرونده آن دامنه‌دار و موفق به دستگیری متهمان اصلی در سایر استان‌های کشور شدیم.
موحدی‌راد اظهار کرد: دومین جلسه این دادگاه و ارائه کیفرخواست سایر متهمان امروز، یکشنبه 26 خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha