اعلام فراخوان شناسنامه‌دار کردن تشکل‌های قرآنی در قروه
کد خبر: 3819724
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

اعلام فراخوان شناسنامه‌دار کردن تشکل‌های قرآنی در قروه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج از اعلام فراخوان شناسنامه‌دار کردن تشکل‌های قرآنی در سطح شهرستان قروه خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی گسترده در سطح شهرستان قروه به صورت خودجوش اظهار کرد: در راستای حمایت، هدایت و نظارت بیشتر بر این جلسات قرآنی طرح شناسنامه‌دار کردن تشکل‌های قرآنی در شهرستان قروه اجرا می‌شود.
وی افزود: این امر موجب منسجم‌تر شدن فعالیت‌های قرآنی، توسعه و ترویج هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی، حمایت تبلیغات اسلامی از این تشکل‌ها و... می‌شود.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با اعلام اینکه در حال حاضر فقط سه مؤسسه قرآنی در این شهرستان فعالیت دارند، بیان کرد: با توجه جامعه قرآنی و وجود چهار بخش در شهرستان قروه باید تعداد مؤسسات قرآنی در این شهرستان افزایش یابد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 42 خانه قرآن شهری، 35 خانه قرآن روستایی در شهرستان قروه فعالیت دارند که کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، ترتیل‌خوانی و حفظ قرآن در این مؤسسات برگزار می‌شود.
فعالیت 165 پیشکسوت قرآن در قروه

حجت‌الاسلام منتشلو اعلام کرد: در سطح شهرستان قروه 165 استاد پیشکوت قرآنی به فعالیت آموزش قرآن به علاقه‌مندان مشغول هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در سه مؤسسه قرآنی و 25 خانه قرآن شهری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و در پنج خانه قرآن شهری کلاس‌های تفسیر و در یک مؤسسه قرآنی حفظ قرآن برپاست.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قروه طرح شکوفه‌های قرآنی را یکی از طرح‌های جدید در شهرستان قروه دانست و عنوان کرد: در قالب این طرح جملات و داستان‌های قرآنی برای کودکان بیان شده و آن‌ها نیز از این داستان‌های قرآنی نقاشی می‌کشند.
وی با اشاره به کمبود مؤسسه قرآنی در شهرستان قروه افزود: درخواست صدور مجوز برای مؤسسه قرآنی جدید در شهرستان قروه صادر شده است.
حجت‌الاسلام منتشلو ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی کار نظارت، حمایت و هدایت جلسات قرآنی شناسنامه‌دار و بی‌شناسنامه را در سطح شهرستان انجام می‌دهد.
وی یادآور شد: برگزاری نشست با پیشکسوتان قرآنی، تدوین مرامنامه حوزه تعامل بین ادارات و دستگاه‌های فرهنگی، ایجاد کانال مجمع قرآنی شهرستان قروه از جمله اقدامات این اداره در سال جاری به منظور توسعه فرهنگ قرآنی است.
انتهای پیام

captcha