برپایی نخستین كارگاه آموزشی تجوید قرآنی به‌صورت ملی در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3819867
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

برپایی نخستین كارگاه آموزشی تجوید قرآنی به‌صورت ملی در حرم شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در تشریح برنامه‌های ایام دهه كرامت این حرم مطهر از برگزاری نخستین كارگاه آموزشی تجوید قرآنی به‌صورت ملی در حرم مطهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 26 خردادماه در نشست مشترک شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور و استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به تشریح برنامه‌های ایام دهه كرامت این آستان مقدس پرداخت و گفت: جشن میلاد حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) با حضور خادمان حرم‌های مطهر در حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهیم كرد.
وی از اجرای ویژه برنامه‌های بزرگداشت احمدبن موسی(ع) هم در شب و هم در روز بزرگداشت در این حرم مطهر خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره آواها و نواها به صورت استانی و سال دیگر به صورت ملی از جمله برنامه‌های ما در این ایام است.
سلامی با بیان اینكه اولین كارگاه آموزشی تجوید قرآن به‌صورت ملی در این ایام برگزار می‌كنیم، گفت: 13 ایستگاه صلواتی در اطراف حرم مطهر در ایام دهه كرامت برپا می‌كنیم.
به گفته وی، تجدید میثاق كارمندان ادارات مختلف با حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در روز بزرگداشت آن حضرت، اجرای مراسم كوچ عاشقانه (تجمع كاروان‌های پیاده شهرستان‌های فارس)،‌ تشكیل دومین جلسه كارگاه شمیم رضوان در سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، اختتامیه جشنواره كتابخوانی و شعر رضوی و برگزاری مسابقات دهه كرامت از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.
معاون فرهنگی و امور زائرین حرم شاهچراغ(ع) اظهار كرد: یکی از کارهای فاخری که مدتی است پیگیری می‌کنیم بحث رونمایی از بزرگترین انگشتر دست‌ساز حضرت شاهچراغ(ع) است که نام و نماد ایشان «العزة لله احمدبن موسی(ع)» بر روی آن حك شده است كه بزرگترین انگشتر دست‌ساز جهان خواهد بود و در روز بزرگداشت حضرت از آن رونمایی خواهیم کرد و بالای سر مضجع حضرت قرار خواهد گرفت.
سلامی، برپایی شب شعر شاهچراغ(ع)، فضاسازی محیط پیرامون حرم، رونمایی از دو كتاب كودك در ایام دهه كرامت، توزیع پوستر فاخر با موضوع احمدبن موسی(ع)، مراسم خطبه‌خوانی صبح بزرگداشت آن حضرت، پیاده‌روی بانوان احمدی از مقبره ام احمد(س)، مادر حضرت شاهچراغ(ع) به سمت حرم مطهر، محفل انس با قرآن بانوان، گلباران قبور شهدا، جنگ شادی كودكان برپایی نمایشگاه جامع و غیره را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد.
انتهای پیام

captcha