البرز ۴۰۰ حسینیه دارد
کد خبر: 3823553
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

البرز ۴۰۰ حسینیه دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی البرز از وجود ۴۰۰ حسینیه در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ حسینیه فقط در ایام محرم فعالیت دارند.

البرز 400 حسینیه دارد

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی البرز، دهم تیرماه در مراسم تودیع خود از سمت مدیرکلی تبلیغات اسلامی استان البرز با ارائه گزارشی مختصر از هشت سال اخیر که عهده‌دار این مسئولیت بوده است، گفت: با کمترین امکانات فعالیت در استان نوپای البرز را آغاز کردیم.

وی میزان اعتبارات فرهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز از ۸۹ تاکنون را حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هشت هزار گفتمان دینی در سطح مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی استان برگزار کردیم.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان البرز اضافه کرد: همچنین در سال گذشته هزار و ۳۹۷ دوره آموزش با ۲۸ عنوان در سطح استان برگزار شد.

مسعودی با اشاره به انجام طرح عملیات مشترک ماه رمضان در سال جاری، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های ۱۳۱ روحانی مستقر، ۹ امام جماعت محله، ۲۴ هزار و ۹۰ برنامه در قالب ۴۷ نوع فعالیت اجرا شد.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۱ روحانی مستقر در سطح استان البرز فعالیت تبلیغی دارند، گفت: شاخص اعزام مستمر ۷۳۳ روحانی است که در مراکز و دستگاه‌های مختلف، کارخانه‌ها و شرکت‌ها حضور یافتند.

مسعودی با تاکید بر اینکه استان البرز بیش از سه هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی دارد، گفت: از این تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ هیئت در سامانه ثبت شده‌اند.

وی تعداد حسینه‌های استان البرز را ۴۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۲۰۰ مورد از این حسینیه‌ها غیرفعال بوده و تنها در ایامی مانند محرم از آنها استفاده می‌شود، اما برای استفاده مطلوب از آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کردیم.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان البرز در خصوص اقداماتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی از اواخر سال ۹۶ آغاز شد، گفت: ۱۰ پایگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان تشکیل شد که سال گذشته تنها با نیمی از اعتبارات تخصیصی کار را پیش بردیم.

مسعودی در خصوص اقدامات انجام شده برای زندانی‌های استان، گفت: هزار و ۵۰ کلاس اخلاق و احکام در سطح زندان‌های استان برگزار شد.

وی همچنین به اعزام ۸۸ مبلغ به عراق در اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: تبلیغات اسلامی در سیل‌های اخیر نیز به کمک مردم شتافته و اقدامات مهمی را انجام داده است.

مسعودی در پایان تأکید کرد: تلاش ما این بوده است که به عنوان نهادی فرهنگی- دینی در حد بضاعت خود و با سطح اعتباراتی که داشتیم خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم.
انتهای پیام

 

captcha