ذخیره‌سازی 1261 نمونه خون بندناف در کردستان
کد خبر: 3823585
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

ذخیره‌سازی 1261 نمونه خون بندناف در کردستان

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: تا پایان سال گذشته، هزار و 261 نمونه خون بندناف در استان کردستان ذخیره‌سازی شده است.

ذخیره‌سازی 1261 نمونه خون بندناف در کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، 10 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان از سال 85 تاسیس شده است و برهمین اساس بانک خون بندناف رویان در سال 88 در استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در این راستا از سال 88 تاکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مردم استان کردستان را با فواید ذخیره‌سازی خون بندناف آگاه کنیم و قدمی را در راستای آگاه سازی مردم و حرکت به سمت سلامت جامعه برداریم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: تا پایان سال 97 هزار و 261 نمونه خون بندناف در استان کردستان ذخیره‌سازی شده است.

وی به مجموعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی کردستان در جهت آگاه سازی و فرهنگ‌سازی مردم استان با بانک خون بندناف اشاره و عنوان کرد: برگزاری سمینارهای تخصصی بانک خون بندناف رویان، نشست‌های تخصصی با مسئولان امور بانوان ادارات، برگزاری همایش‌ عمومی، برگزاری نشست خبری با حضور مدیرعامل پژوهشگاه بن یاخته‌های رویان از جمله اقدامات جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای آگاه کردن مردم با بانک خون بندناف رویان بوده است.

سهراب‌نژاد به تبلیغات محیطی بانک خون بندناف رویان استان کردستان اشاره و عنوان کرد: تبلیغات صدا و سیما و سیماهای سطح شهر، نصب بنر، بیلبوردهای تبلیغاتی، ساخت انیمیشن بانک خون بندناف که تا یک ماه آینده منتشر خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر به جز دو شهرستان دهگلان و دیواندره بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی کردستان فعال بوده و در تمام این شهرستان‌های استان کار ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان را انجام می‌دهیم و در تلاشیم تا در سال 98 در این دو شهرستان نیز بتوانیم این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام ی

captcha