خرم‌آباد و بروجرد بیشترین آمار طلاق در لرستان را دارند
کد خبر: 3824252
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

خرم‌آباد و بروجرد بیشترین آمار طلاق در لرستان را دارند

گروه اجتماعی ـ رئیس‌کل دادگستری لرستان به رشد یک درصدی طلاق در استان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: خرم‌آباد با هزار و ۸۰ طلاق و بروجرد با بیش‌از ۶۰۰ طلاق بیشترین آمار طلاق در استان را دارند.

خرم‌آباد و بروجرد بیشترین آمار طلاق در لرستان را دارندبه گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری استان لرستان، امروز چهارشنبه، ۱۲ تیر در گردهمایی فصلی ائمه جمعه استان لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برگزار شد، با تاکید بر جلوگیری از افزایش آمار قتل و ناامنی استان، اظهارکرد: متاسفانه از ابتدای سال‌جاری در استان شاهد افزایش آمار قتل در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم کمااینکه دستگاه قضایی استان لرستان برخوردها و احکام سنگینی را در این راستا در نظر گرفته است.
وی به رشد یک درصدی طلاق در استان اشاره کرد و افزود: آمار طلاق در سال ۹۷ تعداد ۳۴۰۰ بود که خرم‌آباد با ۱۰۸۰ طلاق رتبه اول را داشت و بروجرد با بیش‌از ۶۰۰ طلاق رتبه دوم را دارند.
بدری گریزی به وضعیت زندان‌های استان زد و گفت: با توجه به عفو ۲۲ بهمن یک چهارم زندانیان آزاد شدند اما در حال حاضر با تراکم زندانیان مواجه هستیم.
عدم استقبال برخی از دستگاه‌ها از شفاف‌سازی
رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی به خیلی از مسائل وارد شده است، اضافه کرد: دستگاه‌ها باید نسبت از بیان شفافیت عملکرد استقبال کنند اما متاسفانه برخی از دستگاه‌ها از شفاف‌سازی استقبال نمی‌کنند.
وی با ذکر این مطلب که پرونده تخلف برخی شوراهای شهر و شهرداری‌ها در حال بررسی است، اضافه کرد: در مورد مسائل شهرداری‌ها و به‌ویژه در الشتر، شهردار و سه نفر از اعضای شورای شهر متهم هستند.
بدری در خصوص اتهامات عضو شورای شهر بروجرد گفت: در بروجرد یکی‌از اعضای شورای شهر با پیمانکاران تبانی کرده و اکنون بازداشت است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر این‌که در دستگاه قضایی لرستان قضات خوب و صالح داریم، تصریح کرد: ۹۰ درصد قضات لرستان بومی هستند و تمام وقت خود را بر احقاق حقوق مردم متمرکز می‌کنند.
وی در خصوص کمبود پاسگاه در بخشی از مناطق استان، اظهارکرد: چارت نیروی انتظامی مربوط به گذشته است متناسب با جمعیت وضعیت فعلی نیست.
وی با ذکر این مطلب که در مرکز ماده ۱۶ خرم‌آباد ۴۰۰ معتاد نگهداری می‌شود، ادامه داد: عمدتاً معتادان خودمعرف در این مرکز نگهداری می‌شوند کمااینکه متجاهرین بدترین شکل معتادان هستند و برای پاکسازی شهر از معتادان متجاحر این افراد نیز به مرکز ماده ۱۶ انتقال داده شدند.
بدری با اشاره به این‌که ۱۱۰۰ نفر از زندانیان به جرم خرید و فروش و حمل مواد مخدر زندانی هستند، افزود: در رابطه‌با اسلحه مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته می‌شود و در یک مورد قاچاق اسلحه ۱۲ سال زندانی در نظر گرفته شد.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر این‌که ما نسبت به نهادهای حاکمیتی حساس هستیم، افزود: در جریان تخریب نهادهای در بروجرد دو نفر از افرادی‌که نهادهای حاکمیتی و مسئولان را تخریب می‌کردند دستگیر و در حال حاضر در زندان هستند.


انتهای پیام

captcha