انتقاد نوه نلسون ماندلا از آ‌پارتاید اسرائیل
کد خبر: 3825208
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

انتقاد نوه نلسون ماندلا از آ‌پارتاید اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ «زوولیولایل ماندلا»، نوه رهبر فقید آفریقای جنوبی، اعلام کرد: سیاست‌های تبعیض‌آمیز اسرائیل بدترین نوع آپارتاید در تاریخ است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ زوولیولایل ماندلا که نماینده پارلمان است در حاشیه جشنواره «فلسطین اکسپو» در لندن، برای همبستگی میان آفریقای جنوبی و فلسطین سیاست‌های تبعیض‌آمیز اسرائیل را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه مردم در آفریقای جنوبی نیز با نظام آپارتاید مواجه بودند، افزود: آنچه تاکنون از اسرائیل دیده‌ایم، نظام آپارتاید و تبعیض بوده است.

ماندلا همچنین با اشاره به تصویب قانونی نژادپرستانه در پارلمان اسرائیل که براساس آن فلسطین اشغالی به عنوان کشور قوم یهود معرفی می‌شود، گفت: از زمان تشکیل اسرائیل همه نوع سیاست تبعیض‌آمیزی از سوی آن وجود داشته و در حال حاضر این نظام آپارتایدی شکل قانونی به خود گرفته است.

نوه ماندلا تأکید کرد: سیاست آپارتاید اسرائیل از طریق تعریف قانونی اسرائیل به عنوان کشوری یهودی دائمی خواهد شد و بر این اساس غیریهودیان را به عنوان شهروندان درجه دوم و بیگانه از سرزمین اصلی خودشان در نظر می‌گیرند.

یادآور می‌شود جشنواره «فلسطین اکسپو» برای دومین‌بار است که در لندن برگزار می‌شود. این جشنواره نخستین‌بار سال ۲۰۱۷ در این شهر برگزار شده بود و از بزرگ‌ترین محافل اروپایی برای حمایت از موضوع فلسطین است.

انتهای پیام

captcha