تلاش اسرائیل برای ساخت دیوار سیمانی جدید در مرز غزه
کد خبر: 3834570
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

تلاش اسرائیل برای ساخت دیوار سیمانی جدید در مرز غزه

گروه بین‌الملل ــ ارتش رژیم صهیونیستی در نظر دارد دیوار سیمانی جدیدی را در شمال‌شرقی نوار غزه بسازد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ طبق این خبر که از شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد، هدف از ساخت این دیوار، ممانعت از نفوذ فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی است.

این دیوار سینمانی 6 متر ارتفاع دارد و قرار است 9 کیلومتر امتداد داشته باشد. وزارت جنگ و دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیرنده ساخت این دیوار هستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته تا به امروز، 22 مرداد (13 آگوست) چند فلسطینی را در مرز غزه و سرزمین اشغالی فلسطین به ضرب گلوله شهید کرده‌اند.

یادآور می‌شود، غزه در ماه‌های اخیر به دنبال تنش‌آفرینی‌ و جنگ‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی، شاهد ناآرامی بوده است. رژیم صهونیستی سال‌هاست که غزه را محاصره کرده و رفت و آمد و ورود و خروج کالا به این منطقه را با محدودیت و ممنوعیت رو به رو کرده است.

در 12 سال گذشته، محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی تأثیرات منفی زیادی بر وضعیت زندگی نزدیک به دو میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمله یک میلیون و 300 هزار آواره گذاشته است. این محاصره تقریباً موجب بسته شدن تمام گلوگاه‌های نوار غزه شده و شرایط بسیار دشواری را برای مردم این منطقه رقم زده است.

انتهای پیام

captcha