وزیر اسرائیلی تغییر وضعیت حاکم بر مسجدالاقصی را خواستار شد
کد خبر: 3834828
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

وزیر اسرائیلی تغییر وضعیت حاکم بر مسجدالاقصی را خواستار شد

گروه بین‌الملل ــ وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار تغییر وضعیت حاکم بر مسجدالاقصی شد تا شهرک‌نشینان یهودی بتوانند آزادانه وارد این مسجد شوند و آموزه‌های دینی خود را در آنجا انجام دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ «گلعاد اردان»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که یهودیان از سال 1967 تا به امروز همواره مورد ظلم واقع شده‌اند و باید شرایط تغییر کند تا آنها بتوانند در داخل مسجدالاقصی آزادانه به انجام آموزه‌های دینی خود بپردازند. سازمان‌های تندرو یهودی از اظهارات اردان استقبال کرده‌اند.

این در حالی است که روز عید سعید قربان نیز بیش از 1700 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند که این مسئله به درگیری شدید در این مسجد منجر شد و طی آن بیش از 60 فلسطینی مجروح شدند.

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد «یونسکو» در اکتبر 2016 پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجد الاقصی و یهودیان را رد می‌کند و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان می‌داند.

قدس و مسجدالاقصی بنا بر قطعنامه‌های بین‌المللی تحت اشغال هستند و رژیم صهیونیستی اجازه هیچ گونه دخل و تصرفی را در آنها نمی‌دهد.

انتهای پیام

captcha