وزارت خارجه اردن سفیر اسرائیل را احضار کرد
کد خبر: 3835941
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵

وزارت خارجه اردن سفیر اسرائیل را احضار کرد

گروه بین‌الملل ــ وزارت امور خارجه اردن، امروز ضمن احضار سفیر رژیم صهیونیستی، هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی این رژیم را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از .jo24.net؛ وزارت امور خارجه و امور مهاجران اردن، امروز، یکشنبه، 27 مردادماه، سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را احضار و هتک حرمت به مسجدالاقصی از سوی این رژیم را محکوم کرد.

سفیان سلمان القضاه، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن، در این باره گفت: زید اللوزی، دبیرکل وزارت خارجه اردن، ضمن تسلیم پیامی قاطع به سفیر اسرائیل، از این رژیم درخواست کرد تا هر چه سریعتر هتک حرمت به مسجدالاقصی و هرگونه تلاشی از سوی این رژیم را، که با هدف تغییر شکل تاریخی این مسجد انجام می‌شود، متوقف کنند.

القضاه همچنین سخنان اخیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت: مسجدالاقصی با همه مساحتش مکانی برای عبادت و نماز گزاردن مسلمانان است.

یادآوری می‌شود، این اقدام وزارت خارجه اردن پس از آن صورت می‌گیرد که «گلعاد اردان»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه گذشته (۲۲ مرداد) در گفت‌وگو با رادیو ۹۰ این رژیم گفت که باید وضعیت فعلی مسجدالاقصی تغییر کند تا یهودیان بتوانند در آنجا نماز بخوانند و مناسک دینی خود را به جا بیاورند.

انتهای پیام

captcha