فعالان عرصه سلامت، استقلال خود را حفظ كنند
کد خبر: 3839781
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

فعالان عرصه سلامت، استقلال خود را حفظ كنند

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأكید بر لزوم پرهیز از سیاسی‌كاری در حوزه سلامت گفت: لازم است دست‌اندرکاران و فعالان عرصه سلامت، استقلال خود را حفظ کنند و برای خدمت و ارتقای سلامت مردم بکوشند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 12 شهریورماه در اجلاس رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان استان فارس با اشاره به شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور گفت: در شرایط کنونی و تحریم‌های موجود، باید برای پیشبرد اهداف دانشگاه و ارتقای سلامت مردم و رضایت‌مندی بیماران و کاهش آلام آنان، با همدلی و اندیشه و استفاده از تجارب مناسب یکدیگر تلاش کنیم.
وی با اشاره به تأکید وزیر بهداشت بر پرهیز از سیاسی‌کاری در حوزه سلامت، از رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان نیز خواست تا این اصل را در فعالیت‌های خود به کار بندند و افزود: لازم است دست‌اندرکاران و فعالان عرصه سلامت، استقلال خود را حفظ کنند و برای خدمت و ارتقای سلامت مردم بکوشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: فعالان عرصه سلامت و رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان، باید توجه ویژه به بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشند که این موضوع، کاهش ابتلا به بیماری‌ها را در بر دارد.
بهادر در بخش دیگری از سخنانش به اهیمت بهداشت، به ویژه بهداشت دهان و دندان اشاره كرد و گفت: آموزش پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و بیماری‌های غیرواگیر، مانند دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی را باید از مدارس آغاز کرد، چرا که این دانش‌آموزان، آینده جامعه را تضمین می‌کنند و لازم است به‌صورت منظم و دوره‌ای با همکاری آموزش و پرورش، یک کارشناس بهداشت با حضور در مدارس، آموزش‌های بهداشتی را به دانش‌آموزان ارائه دهد.
وی اظهار كرد: انجام ورزش‌های همگانی برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است که رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان لازم است این امر را در مناطق تحت پوشش خود اجرا کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: برای کنترل هزینه‌های اضافی می‌توان از مصرف کاغذ جلوگیری کرد و به سیستم الکترونیک روی آورد، همچنین از مصرف لوازم پلاستیک پرهیز کرد که این امر، علاوه بر کنترل هزینه‌ها، برای حفظ محیط زیست نیز موثر است.
مسایل مربوط به ارائه خدمات مناسب به بیماران، مقیمی و ماندگاری پزشکان، ارتقای میزان رضایت‌مندی بیماران و مراجعان، نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی، کنترل هزینه‌ها، درآمدها و پرداخت‌ها و اعتبارات، دیگر محورهای صحبت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این اجلاس فصلی بود.
انتهای پیام

captcha