شهدا، الگوی معرفت به خدا هستند
کد خبر: 3853889
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

شهدا، الگوی معرفت به خدا هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدا الگوی معرفت به خدا هستند، حقیقت واقعی عالم هستی را درک کردند و با یقین جان خود را کف دست گذاشتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری امروز شنبه، 11 آبان در یادواره شهدای روستای هنجروئیه از توابع شهرستان زرند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: بر اساس آیات قرآن کریم شهدا زنده هستند و در نزد پرودگار خود روزی می‌خورند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا پیوند بین مردم و شهدا و خانواده‌های شهدا را قوت می‌بخشد و دشمن از همین پیوند هراسان است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید در قرآن به کسی گفته می‌شود که در راه خدا کشته شده و در راه خدا جان خود را تقدیم کرده است، بیان کرد: امام حسین‌(ع) خون خود را در راه خدا بذل کرده است و فرمود هر که می‌خواهد در راه ما خون قلب خود را تقدیم کند، بیاید.

وی در تبین فلسفه برگزاری یادواره‌ها و مجالس شهدا اظهار کرد: بیان ویژگی‌های شهدا برکات زیادی دارد و اولین اثر برگزاری مجالس شهدا این است که ما در پیشگاه خداوند اعلام می‌کنیم که قدردان شهدا هستیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید باهوش‌ترین و عاقل‌ترین انسان بعد از معصومین است؛ چرا که خوبی‌ها را با بصیرت کامل شناخت و راه خود را پیدا کرد و سعادتمند شدند و به بالاترین کلاس خداشناسی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است افرادی سال‌ها در حوزه و دانشگاه تحصیل کنند اما به حقیقت شهدا نرسند، تأکید کرد: شهدا الگوی معرفت به خدا هستند و حقیقت واقعی عالم هستی و مرگ را درک کردند و با یقین جان خود را کف دست گذاشتند.

انتهای پیام
captcha